נשיא המדינה לממשלה: "חדלו מהשיח על הקדמת הבחירות, אפשרות איומה"אבי קנר

נשיא המדינה ראובן ריבלין פנה הבוקר (חמישי) לחברי הממשלה בעקבות השיח סביב אפשרות של הליכה לבחירות.

"אני, כמו יתר אזרחי המדינה, עוקב בדאגה רבה אחר ההתפתחויות בכנסת ישראל, המטלטלות שוב ושוב את השותפות השברירית ממילא, בין כל סיעות הקואליציה", אמר ריבלין.

"מכאן, אני קורא לכולכם, אזרח ככל האזרחים - המדבר אליכם בשמם. המדבר אליכם מגרונם - התעשתו", הוסיף הנשיא.

בפנייה לשרי הממשלה אמר ריבלין, "חדלו מהשיח על הקדמת בחירות. הרפו מהאפשרות האיומה הזו בימים אלה, והישמרו לכם ממנה. מדינת ישראל אינה בובת סחבות הנשרכת אחריכם, בעודכם מתקוטטים ללא הרף. אזרחינו, כולם, זקוקים לכם ממוקדים, בהירים, פועלים לפתרון המשבר חסר התקדים אליו נקלעה מדינת ישראל והאנושות כולה. ‏בידכם הדבר לעשותו".

בליכוד ממשיכים הבוקר לאיים בבחירות. יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר אמר בגלי צה"ל, "החיבור הפוליטי בינינו לבין כחול לבן לא יוכל להימשך אם לא יחול שינוי. הגיע הזמן להחליט: העברת תקציב, ממשלה יציבה וקואליציה מתפקדת - או הליכה לבחירות".

גם השר זאב אלקין לא פסל את האפשרות. "אם ההתנהלות תהיה כמו אתמול אז לא תהיה אפשרות אחרת. כשחברי ממשלה מצביעים נגד עמדת הממשלה זה לא יכול להימשך".

ח"כ שלמה קרעי הוסיף כי אפשרות פירוק הממשלה נמצאת על השולחן. "בדרך שכחול לבן מתנהגת יש סיכוי לא רע לבחירות בנובמבר. הליכה לבחירות בזמן הזה היא שערורייה, אבל אם כחול לבן רוצה אין לנו ברירה".