תמונת ארכיון
תמונת ארכיוןצילום: ללא קרדיט

ראשי אגודת חסידי חב"ד נפגשו בימים האחרונים עם שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן במטרה להקים ישוב חדש עבור חסידי חב"ד באווירה כפרית.

המקום אליו מייעדים עסקני חב"ד עיניהם ממוקם באיזור השפלה. גורמים בחטיבה להתיישבות שנציגיה נכחו בפגישה הציגו תוכניות מעשיות הכוללות מפות מפורטות.

"לא מדובר בתיאוריות אלא בתוכניות מעשיות, הוצגו לשר מפות מפורטות וכי אם השר באמת רוצה, הוא יוכל לקדם זאת לפסים מעשיים", סיפרו הגורמים בחטיבה להתיישבות.

שר השיכון מצידו הביע נכונות לבחון את הבקשה ולסייע בכל הנוגע לתחומי הסמכות של משרד השיכון.

הישוב כפר חב"ד המקורי הנמצא מול העיר ראשון לציון ובשטח השיפוט של המועצה המקומית שדות דן, נחשב לאזור ביקוש אטרקטיבי וכמעט בלתי אפשרי למצוא בו בית למכירה או השכרה. נכון להיום בכפר חב''ד א'-ב' ובסביבתו גרים כ-7500 תושבים חסידי חב"ד.

"מטבע הדברים הביקוש הוא אדיר", מספר אחד מעסקני חב"ד לערוץ 7. "מדובר על ישוב כפרי רגוע עם בתים צמודי קרקע, עם לוקיישן חלומי על כביש מס' 1 בין שתי הערים המרכזיות ירושלים ותל אביב, ולא פחות חשוב במרחק יריקה מנתב"ג, פשוט לעבור את הכביש וליסוע לציון הרבי בניו יורק. כך שהביקוש בשמיים אך עם אפס היציע".

עבור משפחות החסידות בישראל מדובר בבשורה של ממש. חסידות חב"ד כיום על אף שבסיסה בניו יורק בארה"ב, היא כיום החסידות הגדולה ביותר בישראל. קשה לאמוד את מספר המשפחות של החסידות. כידוע תנועת חב"ד כדרכה איננה מחזיקה ספר חברים וזרועותיה פתוחות לכולם אך ניתן לקבל פרופרציות לפי הנתונים של משרד החינוך.

נכון להיום לפי הנתונים הרשמיים של משרד החינוך, ברשת החינוך (גנים וביה"ס יסודיים) של חב"ד לומדים כיום 46,460 תלמידים ותלמידות (לא כולל סמינרים, ישיבות קטנות וגדולות וכוללים) מה שמלמד על ההיקף האדיר.

בשיחה עם ערוץ 7 הסבירו גורמים בחב"ד כי "יוזמות להקמת שכונות לציבור החבד"י היו ויהיו רבות, החידוש במקרה הזה שמדובר על ישוב כפרי סגור ועל יוזמה שמאחוריה עומדים שני אנשים עוצמתיים. ברגע שאדם בסדר גודל של יו"ר חב"ד בישראל הרב יוסף יצחק אהרונוב, שחתום על כל המיזמים הגדולים של חב"ד משתף פעולה יחד עם הרב יעקב ליצמן שר השיכון, כל ההתייחסות לסיפור הזה שונה לחלוטין".