שחקני הגלבוע הערב. שוב בין ארבע הגדולות
שחקני הגלבוע הערב. שוב בין ארבע הגדולותצילום: לירון מולדובן, מנהלת הליגה

מהפך לא מפתיע. 9 שנים עברו מאז הפעם האחרונה בה לקחה הפועל גלבוע גליל חלק באירוע השיא של הכדורסל הישראלי, אירוע הפיינל-פור.

הערב (חמישי) האדומים מהגלבוע עשו זאת שוב ובאופן לא מפתיע במיוחד כשגברו על הפועל חולון במשחק השלישי והמכריע של סדרת רבע גמר הפלייאוף בתוצאה 87:82, במשחק שהתקיים באשדוד, אולמה הביתי הזמני של חולון.

למעשה, גלבוע מצטרפים ללא מעט קבוצות בשנים האחרונות שהעפילו לאירוע השיא של הכדורסל הישראלי על אף שלא החזיקו ביתרון הבייתיות ומהמקום החמישי בטבלת ליגת העל בכדורסל, אך בניגוד למרבית הקבוצות שעשו זאת כנגד כל הסיכויים, העפלתה של גלבוע לשם לא מהווה הפתעה של ממש לנוכח היריבה שממול - הפועל חולון.

חולון אמנם הצליחה לנצח את המשחק הראשון בסדרת רבע הגמר ביניהן, אך גם זה לא היה ביכולת שיא ולמעשה זו כמו בהצבעותיה בישיבות המנהלת לפני חזרת הליגה מהקורונה - לא באמת רצתה לשחק, יעידו רצף 7 ההפסדים שלהם מאז החזרה מפגרת הקורונה.

הערב, חולון עוד הובילה ברבע האחרון וכמעט שהצליחו להפתיע עם העפלה לפיינל-פור, אבל בסוף, הלב והרצון ורוח הלחימה הם אלו שניצחו - ככה זה בכדורסל, מי שרוצה יותר בדרך כלל גם ינצח.

גלבוע חוזרת למעמד הפיינל-פור לראשונה מאז 2011. האם זה יסתיים עם תואר האליפות? אם כן, זה כבר באמת יהיה מפתיע.