כנס קטיף - בכל בית בישראל

15 שנים אחרי הגירוש מגוש קטיף, מתקיים 'כנס קטיף' בפעם השישית, אך במתכונת שונה בשל ימי הקורונה. ערוץ 7 מלווה את הכנס בשידורים ישירים וראיונות לכל אורך השבוע הקרוב.

הרב קובי בורנשטיין, מנהל התוכן של מרכז קטיף להנצחת מורשת גוש קטיף וצפון השומרון מספר כי "כמו כל המשק, כולנו צריכים להתרגל למצב החדש. אנחנו מקווים שדווקא בגלל שעברנו למדיות דיגיטליות גדולות יש יותר אפשרויות להתחבר לזיכרון של גוש קטיף".

לדבריו, "האירוע המרכזי הוא 'כנס קטיף' אבל בניגוד לשנה שעברה, פרשנו אותו לאורך כל השבוע. בכל ערב יש מפגשים בין אנשי תקשורת שעוסקים בנושאים שונים הקשורים לגוש קטיף. בליל תשעה באב יהיה שיעור של סיון רהב-מאיר שעוסק בגוש קטיף וחיבור בעם ישראל. "בבקרים אנחנו מעלים סרטים שחלקם לא מצויים ברשת עם ראיונות של יוצרי הסרטים. בנוסף, יש סרטים שמיועדים לילדים. הכל יופיע בדף הפייסבוק שלנו".

לשאלה מהי משימת המורשת והזיכרון כעת עונה הרב בורנשטיין, "זו שאלה מאוד מורכבת. אנחנו מצד אחד קרובים ומנגד זה אירוע מאוד משמעותי שנוגע בהמון דברים. פתחנו את השבוע אמש ב'ספוקן וורד' של אנשים ששיתפו אותנו בדם ליבם מחוויות שמלוות אותם כבר 15 שנים. מצד שני, המטרה שלנו היא לא רק לדבר על העבר, אלא לעסוק במציאות כדי להביא הטבה ורפואה למצב שלנו".

הוא מספר גם כי מרכז קטיף ממשיך לפעול על פי התו הסגול ופועל גם להנגשה וייצור סיורים וירטואליים לקראת שנת הלימודים הקרובה.

"למרכז קטיף מגיע מגוון של האוכלוסייה, יש כאלה שהכירו את הגוש והיו שותפים לעשייה ויש כאלה שבכלל לא הכירו. כולם יוצאים מהמוזיאון עם חוויה נוגעת ללב. לא תמיד מסכימים עם מה שאנחנו מציגים, אבל יכולים לומר ששומעים את הסיפור מזווית אחרת, מבינים את הערכים, הרוח והסיפור שהגוש מספר", מסכם הרב בורנשטיין.