האם המתיחות בין הליכוד לכחול לבן אכן תוביל למערכת בחירות נוספת עוד לפני תום השנה? וכיצד מגיב הציבור להתנהלות הממשלה במשבר הכלכלי המתמשך?

על פי הסקר שנערך על ידי פרופ' יצחק כ"ץ ממכון 'מאגר מוחות' עבור תוכניתו של ניסים משעל ב-103fm, נדמה כי אכזבתם של האזרחים מהתנהלותו של בנימין נתניהו במסגרת המשבר הכלכלי רק הולכת וגוברת.

69% מהנשאלים העניקו לו ציון גרוע, עליה של 2% לעומת הסקר שנערך בתחילת חודש יולי. 13% העניקו לו ציון בינוני, ו-18% בלבד סבורים כי מגיע לנתניהו ציון טוב. על פי המשתקף בסקר, הציבור חש כי ראש הממשלה נתניהו נכשל בטיפולו במשבר הכלכלי ובאבטלה.

בנוסף, הנשאלים הביעו את דעתם על הסיכוי שמדינת ישראל תשוב למערכת בחירות נוספת וזאת בצל המשברים החוזרים ונשנים בממשלה, וזאת אחרי שהשבוע נוצר קרע בקואליציה אחרי שמפלגת כחול לבן החליטה להצביע בעד החוק האוסר טיפולי המרה. 35% מהנשאלים מאמינים כי המשברים הקואליציוניים יובילו לבחירות נוספות, 26% מהנשאלים מאמינים כי על אף המשבר ישראל לא תשוב לקלפי בקרוב, ואילו 39% מהנשאלים השיבו כי הם אינם יודעים.

עוד עולה מתוצאות הסקר, שמקרב כלל המשיבים אם תרחיש הבחירות הרביעיות אכן היה מתקיים בעת הנוכחית, מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה זוכה ל-35 מנדטים, ואחריה מפלגת יש עתיד-תל"מ הייתה זוכה ל-17 מנדטים. אחריה הרשימה המשותפת עם 15 מנדטים, ואילו מפלגת כחול לבן מתאוששת בסקרים עם 12 מנדטים.

מיד אחריה מפלגת ימינה עם 11 מנדטים, בעוד המפלגות החרדיות זוכות ל-9 מנדטים בעבור ש"ס, ו-8 מנדטים בעבור יהדות התורה. יחד איתן ניצבת גם מפלגת ישראל ביתנו עם 8 מנדטים, ובתחתית הרשימה מרצ עם חמישה מנדטים בלבד.

את הסקר ביצע פרופ' יצחק כ"ץ ממכון מאגר מוחות. הוא נערך בתאריכים 22-23 ביולי באמצעות פאנל אינטרנטי בהשתתפות 511 נשאלים בגילאי 18 ומעלה, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה. גודל הטעות הסטטיסטית: 4.4 אחוזים, ברמת ביטחון של 95 אחוזים.