בית משפט
בית משפטצילום: ISTOCK

בית משפט השלום ברחובות גזר הבוקר (ראשון) שנת מאסר בפועל, 8 חודשי מאסר על תנאי ו-10,000 ש"ח פיצויים על ציפורה דוד, שהורשעה בהתעללות בתינוק חסר ישע בן 11 חודשים.

דוד אמרה לפני מתן גזר הדין: "אני מתנצלת. זה יום מאוד גרוע בחיי. מתנצלת בפני המשפחה. לוקחת אחריות ומביעה חרטה".

בגזר הדין מתחה השופטת אפרת פינק ביקורת על מובילה המחאה נגד דוד, "המחאה נגד הנאשמת – ולא מצד הוריו של הקטין – עברה את גבול הלגיטימיות והיא לוותה באלימות של ממש, עד שמשמר בית המשפט נאלץ בכל דיון להגן ממש על הנאשמת".

"הנאשמת מסרה כי חדלה לצאת מביתה מחשש לחייה ולחיי משפחתה. במקביל, חוותה הנאשמת ביוש ברשתות החברתיות והפגנות קולניות מחוץ לבתים בהם שהתה במעצר בית. בתה של הנאשמת מסרה בהקשר זה, כי בעקבות האירוע חרב עולמה של המשפחה, אשר עברה 'גיהנום' – ביוש ברשתות החברתיות, פניה לאנשים במקום עבודתה ולמשפחה והפגנות מחוץ לביתה. בנה נאלץ ללכת לטיפול פסיכולוגי וכל יציאה מהבית לוותה בצילומים, בקללות, בצרחות ובאיומים", הוסיפה.

"הרושם המתעורר, גם במהלך דיונים באולמי, כי המוחים מבקשים לעשות בנאשמת משפט שדה. מבוקשם של המוחים אינו יכול להביא להחמרה בעניינה של הנאשמת. במדינה דמוקרטית בית המשפט הוא שגוזר את הדין בהתאם לחוק ולפסיקה ואל לא לבית המשפט לגזור את הדין בהתאם לרוח הציבורית הנושבת. למעשה, בקביעת העונש ההולם לקחתי בחשבון את הנזקים שנגרמו לנאשמת ולמשפחתה מההרשעה והביוש ברשתות החברתיות", ציינה השופטת.