בני ציפר
בני ציפרצילום: יוני קמפינסקי

העיתונאי בני ציפר ('הארץ') שוחח היום (ראשון) עם בן כספית וינון מגל ב-103fm על ההפגנות ברחבי הארץ נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לטענתו, ההפגנות הן לא יותר מחיקוי עלוב, אין להן בסיס אמיתי והן לא יזכרו בדפי ההיסטוריה כדבר משמעותי.

ציפר הודה כי ההפגנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו משעשעות אותו, וטען כי הן הפגנות 'בורגניות'. "משעמם לאנשים בבית הרי עם הקורונה אין לאנשים מה לעשות. במקום לצאת לפאבים הם הולכים להפגנות כי שם זה כיף".

"אתה לא משלם על זה שום מחיר, אני מוכן להזכיר שפעם הייתי נורא שמאלני והלכתי להפגנות וחטפנו לא זרנוקים אלא 'בואש' שאחר כך המכונית שלי הסריחה במשך שנים. על זה אפשר להגיד אתה משלם מחיר כי חלק מהאנשים נפצעו, הלכו למעצר", הוסיף.

במהלך השנים שינה ציפר את עמדותיו הפוליטיות ועבר לצד השני של המפה, הוא אמר כי אינו "מצטער על כך, אבל יש הפגנות שאתה משלם מחיר, ויש הפגנות שסתם זה נראה חיקוי עלוב של משהו שהיה באמריקה ושהיה נגד פוטין. כל ההתערטלות של הנשים מזכיר את ההפגנות נגד פוטין, דברים אחרים מזכירים את ההפגנות באמריקה. הכול חיקוי עלוב. דווקא כמבקר ספרות שמזהה חיקויים לעומת המקור, יש לי מה להגיד. זה חיקוי עלוב, הכול בנוי על גימיקים". הוא סיפר כי שוחח רבות עם מפגינים, ביניהם גם חבריו, וטען כי הסיבה שהם יוצאים להפגין היא "כי אין להם דבר אחר לעשות".

העיתונאי הדגיש: "אני בעד הפגנות. זה רק מראה כמה מדינת ישראל היא דמוקרטית". אך הסביר כי הוא מביע "את מה שהלב שלי אומר לי, אני רואה חיקויים עלובים. הן יגיעו לפח הזבל. האפודים הצהובים בצרפת? היו הפגנות כי במדינה דמוקרטית טוב שיש הפגנות – מצוין. מה קרה עם זה? יש אנשים שמאוד רע להם ואני יודע את זה, אני מכיר הרבה מאוד אנשים שמאוד רע להם. הפתרון הוא לא בהפגנות, אבל לבריאות".

כמו כן, הוא התייחס להשפעה של ההפגנות על תפקדו והתנהלותו של ראש הממשלה נתניהו, ואמר: "אני מאמין שנתניהו לא כל כך מתרגש מזה ובטח לא מההפגנות. ראשו של נתניהו נמצא בכלל במקום אחר, הוא עובד בדברים שאף אחד לא מדבר עליהם לשמחתנו. ההפגנות תופסות מקום מזערי בסדר היום שלו"

ינון מגל: רמז על איראן?

"דברים כאלה".

בן כספית: הוא גם מומחה ביטחוני.

"לא אני לא מומחה בכלל".

בן כספית: אני מחבב אותך אבל לצערי מה שהפכת את עצמך זה לרן כרמי בוזגלו עם פפיון.

"שוב אני אומר - אני לא בעד הפגנות של הימין, שהימין ישב בבית".

המחאה בתל אביביהונתן גוטליב