נפתלי בנט: פצע העקירה עדיין מדמם

חברי סיעת ימינה קיימו הבוקר (ראשון) סיור במרכז מורשת קטיף לציון 15 שנים לחורבן גוש קטיף.

במהלך הסיור נפגשו חברי הסיעה עם אליעזר אוירבך מוועד מתיישבי גוש קטיף, דני מורביה ראש מועצת לכיש, איתמר רביבי ראש מועצת חוף אשקלון, ומוכי בטר מנכ"ל מרכז קטיף.

בטר ציין, "הביקור מוכיח כי גוש קטיף על הרוח שהייתה בו. לא נשכח והוא עדיין רלוונטי בשיח הציבורי.
מרכז קטיף ימשיך לספר את סיפור ההתיישבות בגוש, המאבק בהתנתקות והצמיחה מחדש, זאת גם בסיוע של חברי סיעת ימינה".

שר הביטחון לשעבר ויו״ר ימינה נפתלי בנט, אמר "לפני 15 שנה ממשלת ישראל יצאה לתכנית ההתנתקות שפגעה בבטחון המדינה ובאלפי אזרחי ישראל. פצע העקירה עדיין מדמם בחברה הישראלית, משפחות רבות עוד לא התאוששו מאותה החלטה איומה של ממשלת ישראל. מתיישבי גוש קטיף היו חלוצי ההתיישבות, מלח הארץ, הם למדו אותנו פרק מפואר בממלכתיות, ערבות הדדית, התיישבות ואהבת העם והארץ".

"גם היום אנשי גוש קטיף וצפון השומרון לוקחים חלק משמעותי בהובלת המדינה, ילדי החלוצים האלה מתגייסים ליחידות הכי קרביות במדינה, אנחנו רואים אותם בעשייה, בהיי טק, ברפואה, בכל תחום והם מביאים את הרוח הגדולה של גוש קטיף. את הרוח הזו מעולם לא הצליחו לכבות", הוסיף בנט.

לדבריו, "בימים אלה, בהם מיליון ישראלים קורסים תחת המשבר הכלכלי, אנחנו נדרשים לאותה ערבות הדדית. רק כך נוכל לנצח את הקורונה״.

חה"כ איילת שקד אמרה לערוץ 7, "יזמתי את הסיור של סיעת ימינה במרכז קטיף כדי להעלות את המודעות של הציבור למרכז החשוב הזה וכדי לחשוף אותו גם בפני הציבור החילוני שלא מכיר אותו מספיק.
זו הזדמנות להזכיר שעם כניסתנו לפוליטיקה שמנו את התוכנית להחלת הריבונות על השולחן כדי לשנות את השיח משיח של מסירת שטחים לשיח של החלת ריבונות. כשטראמפ מדבר על החלת הריבונות ובכנסת יש על כך קונצנזוס מדובר בניצנים של הצלחה שאני זוקפת לזכותנו".

"הממשלה קרובה מאי פעם ללאבד הזדמנות נדירה והיסטורית להחלת ריבונות. נדרש כאן צעד אמיץ שמשמעותו החלת ריבונות על ההתיישבות ביהודה ושומרון מבלי לתת תמורה. זה הזמן של ראש הממשלה להוכיח את מנהיגותו", הוסיפה

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הוסיף, "15 שנה לגירוש הארור. הגענו למרכז קטיף להנצחת הגוש ביישוב ניצן. הריחות, המראות, הזכרונות. 15 שנה מאז שנרמסה הדמוקרטיה הישראלית ולא היה מי שיפצה פה".

"על רקע ההפגנות יום יום מול בלפור הצביעות זועקת לשמים. ציבור שזכויותיו הדמוקרטיות נרמסו במעצרי שווא פוליטיים, ושגורשו מביתם בהחלטה אנטי ציונית ואנטי מוסרית שמר על הלכידות הישראלית למרות הכל. בימים בהם ההחלטות התקבלו בניגוד לרצון הבוחר והפער אל מול הפגנות האנרכיסטים שמטופלים בכפפות משי העוול של אז זועק לשמים. בעיקר געגוע וההבטחה שלעולם לא עוד", חתם סמוטריץ'.