תוכנית "שבילי נעם" מהווה בית מדרש לסטודנטים דתיים, שמבקשים לשלב תורה במהלך לימודי האקדמיה.

בשנה האחרונה חברה התכנית למסגרות נוספות מכל רחבי הארץ, במטרה לשלב כוחות ולהעצים את חשיבות לימוד התורה לסטודנטים דתיים. יחד הקימו המנהלים את "איגוד בתי המדרש התורניים באקדמיה", שמאגד כיום כבר כ-30 בתי מדרש מגוונים לסטודנטים וסטודנטיות.

"כבוגר ישיבה, סטודנט למינהל עסקים, נפגשתי מקרוב עם האתגר העצום של הסטודנטים הדתיים. אצל רבים, השנים של הלימודים באקדמיה מהווים אתגר רוחני וחברתי אדיר, וקריטי עבורם לקבוע מרכז של תורה רציני ומשמעותי בתוך התקופה השוחקת והעמוסה של הלימודים", מספר שמוליק וינברגר, מייסד הפרויקט.

היו שותפים בשבוע השותפות של פרויקט "שבילי נעם" לתורה באקדמיה >>

"כשיצאנו לדרך החיבור לדמות של נעם אחי ז"ל היה הדבר המתבקש בפרויקט שכל כולו חיבור של התורה לחיים, ולכן בחרנו לתת לפרויקט את השם "שבילי נעם".

"לפעמים נדמה לנו שהתורה נשארת רק בישיבה, במכינה או במדרשה. אבל באמת, התורה ממשיכה איתנו, התורה ממשיכה איתך, איתך, איתנו – לכל מרחבי החיים: במשפחה, בעבודה, בקהילה – ובמיוחד באקדמיה".

הרב מאיר נאמן, ראש בית המדרש "שבילי נעם": "אנחנו רואים חשיבות עליונה בכך שאנשים שעוסקים בענייני החול, וטוב שהם עוסקים בענייני חול, כי זה כשרונם ועניינם, אבל יחיו במקום שיש בו אווירה תורנית שאור התורה מאיר בה. זה התפקיד של בית המדרש".

סטודנט לרפואה, בוגר התכנית, שיתף בקושי להשקיע זמן בקשר לתורה תוך כדי תואר עמוס ושוחק: "כשאתה נכנס ללימודים האקדמיים זה מאוד מאוד טובעני. במיוחד לימודי הרפואה, אבל גם בתחומים אחרים, ואתה יכול פשוט לאבד את זה".

בוגר אחר, שהיה סטודנט לפסיכולוגיה באוניברסיטת בר אילן, סיפר לנו על החוויה האישית שלו: "כשהייתי בישיבה, על כל סוגיה, פוליטית או חברתית, היה לתורה מה להגיד. שיעורים, ויכוחים, דיונים. אבל היום, כשאני מסתובב בקמפוס אקדמי בחברה חילונית, ורוב היום עסוק בכלל בדברים אחרים - אני לפעמים מרגיש שהתורה נשארה איזה "זיכרון" מהעבר, ולא ממש רלוונטי ל-2020. לכן, בתוך העומס האקדמי של המבחנים והעבודות, בחרתי להקדיש זמן ללימוד תורה, ואני מרגיש איך בית המדרש הופך למשהו רלוונטי יותר מתמיד, התורה נוכחת כדבר חי ודינמי - תורה שבונה חיים ומעצימה אותם".

לקראת השנה הקרובה יוצא "שבילי נעם" בפרויקט גיוס המונים למימון תוכנית הפעילות השנתית. היו שותפים! >>

תמונה מלימוד של שבילי נעם
תמונה מלימוד של שבילי נעםצילום: יח"צ
כנס של שבילי נעם
כנס של שבילי נעםצילום: יח"צ