איילת שקד
איילת שקדצילום: ערוץ 7

שרת המשפטים לשעבר, חברת הכנסת איילת שקד, התייחסה בראיון לאריה גולן להחלטה שהתקבלה שלא לאפשר לראש הממשלה נתניהו לקבל סכום כסף מתנה מקרוב משפחתו לטובת מימון משפטו.

לטעמה של חברת הכנסת שקד נכון היה לאפשר לנתניהו למצוא מימון לתקצוב הגנתו המשפטית, בניגוד להחלטת ועדת ההיתרים.

את הדברים אומרת שקד בעקבות הדיווח ולפיו היועמ"ש, אביחי מנדלבליט, ביקש מוועדת ההיתרים לבדוק אם קבלת מימון מנתן מליקובסקי, קרובו של נתניהו, לטובת מימון משפטה של שרה נתניהו אינו בגדר טובת הנאה לנתניהו עצמו.

"בגדול, ההחלטה שלא לאפשר לנתניהו לגייס כסף למימון משפטו משני אנשים מאוד מקורבים אליו היא החלטה לא נכונה. ראש הממשלה עומד לדין על החלטות שהוא קיבל בזמן כהונתו, עומד מולו צוות פרקליטים גדול מאוד מהמדינה ואין סיבה שאם חבר טוב שלו רוצה לעזור לו במימון והכול שקוף ועל השולחן, לא יתנו לו לפחות לממן חלק מצוות ההגנה שלו", אומרת שקד.

לטעמה יש למצוא פלטפורמה משפטית נכונה שתאפשר זאת לנתניהו. עם זאת היא דוחה את הטענות מסביבתו של נתניהו על כוונתו של היועמ"ש להפיל את נתניהו כמניע מרכזי בהחלטותיו. שקד מדגישה כי היא מקפידה שלא להתייחס להתבטאויות המיוחסות למקורבים כאלה ואחרים, אלא אומרת את עמדתה המקצועית בלבד. "צריך לאפשר לו הגנה טובה ואם יש חברים שרוצים לעזור לו צריך לאפשר לו את זה".