הפעילים מצפים ממנו ללכת לממשלת אחדות. בוגי יעלון
הפעילים מצפים ממנו ללכת לממשלת אחדות. בוגי יעלוןצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר תל"ם, ח"כ משה (בוגי) יעלון, תקף הבוקר (שני) את השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ואת מפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב דורון ידיד, על רקע הטענות שאוחנה ניסה למנוע את המשך ההפגנות מול בית ראש הממשלה.

"כאשר השר לביטחון נתניהו לוחץ על מפקד במשטרה להפר את החוק ופסיקת בג"ץ, באשר לזכות ההפגנה, זה סימן שהמדינה ירדה מן הפסים. כאשר מפקד במשטרה מתאמץ לרצות אותו, זה סימן לאובדן דרך", צייץ יעלון.

"השר הסריס משרת את הראיס, הניצב הידיד מתבטל בשביל תפקיד. חרפה", הוסיף יו"ר תל"ם.

אמש פורסמו בחדשות 'כאן' קטעים מהקלטת שיחה בין השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה למפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב דורון ידיד, בהן נשמע השר כשהוא דורש ממפקד המחוז לפעול נגד ההפגנות.

בשיחה נשמע אוחנה אומר שהוא מעוניין "לאתגר", כלשונו, את פסיקת בג"ץ, "אני מבקש לאתגר את פסיקת בית המשפט. אני לא יודע להסביר לציבור מדוע אנחנו אוסרים על תפילה ומופעי תרבות, ולא אוסרים על הדבר הזה. הם משתלטים על המדרכות עם שקי שינה, מזרנים ודוכנים שלמים. אל תשלימו עם זה״.

בהמשך השיחה, כשניצב דורון ידיד מנסה להסביר לשר שהמשטרה אוכפת עד כמה שניתן, אוחנה קטע אותו בנזיפה: "מפקד המחוז, ונדליזם זה לא רק ניפוץ חלונות - מה שהם עושים זה ונדליזם וזה לא דבר שאתה יכול להשלים איתו".