סובב כנרת
סובב כנרתצילום: קובי פינקלר

לקראת תקופת 'בין הזמנים' ולאור המחסור הגדול בחופים נפרדים זמינים באזור סובב כנרת, יושק חוף נפרד נוסף בצפון לטובת האוכלוסיה הדתית-חרדית לתקופת אוגוסט בלבד.

לפני שבועות אחדים וכחלק מתכנית כוללת של שדרוג מערך החופים הנפרדים, קרא שר הפנים אריה דרעי לראשי הרשויות וליו"ר איגוד ערים כינרת לבחון אפשרויות נאותות עבור המגזר החרדי.

מלשכת דרעי נמסר כי יו"ר איגוד ערים כינרת עידן גרינבאום יחד עם ראש המועצה נענו לקריאת השר ולאחר בחינת מספר אפשרויות הוחלט על הכשרת חוף נפרד "אשר ייתן מענה אמיתי ומשמעותי לרחצה עבור ציבור זה לתקופה מוגבלת של 'בין הזמנים'", כלשון ההודעה.

עוד נמסר כי בימים הקרובים ייערכו התאמות בכדי לדאוג להפרדה מלאה על פי כל גדרי ההלכה, אופן ההפרדה ומתקני ההפרדה ייקבעו על ידי הנהלת האיגוד ובתיאום עם לשכת סגן שר הפנים יואב בן צור . כמו כן 'החוף הנפרד' הכינר ימשיך לפעול במקביל כרגיל.

שר הפנים אריה דרעי אמר "מודה ליו"ר האיגוד עידן גרינבאום על שיתוף פעולה פורה ודחיפה למציאת מענה אמיתי עבור ציבור בני התורה, מענה מכובד ומכבד על פי כל כללי ההלכה והצניעות".

החוף הנפרד לציבור החרדי ייפתח כבר בשבוע הבא על ידי איגוד כנרת. חוף גולן (קטע 13) ישמש למשך תקופת בין הזמנים כחוף נפרד לטובת הציבור החרדי, זאת בנוסף על החוף הנפרד בכינר, בין התאריכים 2.8.2020 ועד ל- 21.8.2020.