הגירוש מגוש קטיף
הגירוש מגוש קטיףצילום: Pierre Terdjamn, פלאש 90

שמחתי לראות בשבוע שעבר את שמי מוזכר בביקורת על גל ההתפקדות למען ארץ ישראל, במאמר המערכת של העלון החשוב "עולם קטן".

למה שמחתי על הביקורת? כי היא מראה שגל ההתפקדות של אוהבי ארץ ישראל לליכוד, מעורר את הציונות הדתית ליציאה מהמצב המורכב בו היא נמצאת, לכל הדעות. ולמה שמחתי שהביקורת נכתבה בעיתון הצעירים "עולם קטן"? כי אני לא כזה רחוק מהגיל. (כנער, שימשתי כיו"ר נוער "מולדת" וזכיתי ליצוק מים על ידיו של מורי ורבי מייסד ויו"ר האיחוד הלאומי רחבעם זאבי "גנדי" הי"ד) צריכים ללמוד לא לחזור על הטעויות של המבוגרים.

בגירוש הנורא בו חרב ביתי הבנתי כמה אנחנו חלשים ולא רלוונטיים במפלגת צד נישתית. הבנתי שהציבור הימני, האידאולוגי ולא האינטרסנטי, חייב, פשוט חייב, כוח פוליטי.

התפקדו לליכוד והשפיעו!

אני שמח שבעיתון השמאל "הארץ" הבינו כמה אנחנו "מסוכנים" כבר לפני 5 שנים והגיע הזמן שגם בתוך הציבור שלנו יובן:

ברוך ה' אלפי המתפקדים שלנו לא מזיזים רק "משהו" אלא קרוב ל100% מההישגים של השנים האחרונות: קידום חברי כנסת נאמני ארץ ישראל למקומות גבוהים בליכוד (במקום כאלה שקידמו תפיסות מרכז-שמאל), המלחמה המוצלחת בהקפאה של שלהי קדנציית אובמה (הגעה ל15 תב"עות לאחר המחאה בעקבות רצח בני הזוג הנקין הי"ד), הטמעה וחיזוק של השיח הלאומי-ימני אותנטי של הליכוד השורשי, אישור עשרות אלפי יחידות דיור תוך אישור תב"עות (תכנית בניית עיר) רבות, כבישים עוקפים בסך 800 מליון ש''ח (כתוצאה ממאהל המחאה ושביתת הרעב שלנו), הסדרת ישובים קיימים, בהיבט בינוי ותשתית, החלטת ממשלה להכרה בחוות גלעד כישוב מן המניין בישראל (לאחר רצח הרב רזיאל שבח הי"ד), ביטול התכנית המסוכנת להכפלת העיר קלקיליה, הזרמת תקציבים לתשתיות, פיתוח ורווחה ביהודה ושומרון – למען התושבים, בלימת מהלכים מסוכנים מצד גורמים פקידותיים, משפטיים ופוליטיים כנגד ההתיישבות.

מאמר המערכת הציג באופן נפלא את המצב הפוליטי הקשה של ימינה/מפד"ל (ניסיון ההתפקדות למפלגת הציונות הדתית לא צלח לפני כחצי שנה) ואני לעומת זאת שמח להילחם יחד עם אנשי ארץ ישראל בליכוד הרבה בזכות ההתפקדות וההשפעה, וכמובן יחד עם חבריי איילת, בצלאל ונפתלי למען ארץ ישראל. נלחמתי גם כדי שיכנסו לקואליציה.

אדגיש: אינני נגד פעולות נוספות ויצירת כוחות מגזריים, להפך! זהו מהלך משלים. מי שרוצה שיתפקד למפלגת ימין אחרת (כרגע אי אפשר..), העיקר להתפקד. אני חושב שחיבור חילוניים ודתיים וחיזוק ארץ ישראל, עם ישראל ותורת ישראל בהתפקדות למפלגת השלטון של כלל ישראל מחזק מאד צריך לחזק אחד את השני ולא לתקוף אחד את השני. דווקא משום שאין לי שאיפות פוליטיות אישיות בתוך הליכוד, ולא שאיפות קואליציוניות (שקיימות אצל חבריי מ'ימינה') אני חופשי לדבר נטו אידאולוגיה וכשצריך אני משמיע ביקורת נוקבת כלפי ראש הממשלה, כפי שאנו משמיעים כבר חודשיים גם בוושינגטון וגם בשומרון, ומשפיעים.

ההבדל הוא שהפעם אנחנו לא רק צועקים ומחזרים מעיר לעיר אחרי מתפקדי הליכוד וחברי המרכז כפי שקרה ב-2005 בעוד המפד"ל נשארה בממשלת שרון, אלא נמצאים במפלגת השלטון, בתוך המפלגה ובתוך המרכז ועובדים חזק עם שותפים טובים (ההחלטה על הריבונות התקבלה במרכז הליכוד כבר ב2018).

כן, אנו משפיעים על מפת הריבונות וככל שנגדל נשפיע עוד. אגב, להתפקד אפשר מגיל 17, עוד לפני מימוש זכות הבחירה לכנסת, ואני קורא לצעירות ולצעירים שרוצים להיות רלוונטים להצטרף אלינו, לבנות את הכוח של ארץ ישראל.