חייל דתי
חייל דתיפלאש 90

במפלגת האיחוד הלאומי תוקפים את הסדרה תאג"ד, אשר עלתה לאחרונה לעונה נוספת בחברת הלווין yes, "החליטה להסית ולפגוע בחיילים מהציונות הדתית תוך הצגתם כחשוכים ופרימטיבים".

בפוסט שעלה אמש בדף הפייסבוק של האיחוד הלאומי נכתב "בתסריט גרוע במיוחד, חברת YES החליטה להציג קונפליקט צה"לי בסדרה תאג"ד. מה עושים כשכל הפלוגה נמצאת במעיין, ויש שם גם חיילים דתיים? התשובה היא: מסיתים".

"התסריטאים הגאונים - שאנחנו מוכנים להתערב שמעולם לא נתקלו בדתי, אחרת אי אפשר להסביר את דמויות הפלקט שהם יצרו לכל מי שחובש שם כיפה - מציגים את שני הצדדים: מצד אחד יש את החשוכים, הפרימיטיביים, חסרי המוח שכל מה שהם יודעים זה לצטט פסוק ולהשתלח באלימות".

עוד נכתב בפוסט "מצד שני עומדים (הם ממש נעמדים, זה היסטרי) ונואמים מהלב אבירי החופש העמוקים. נו, אתם יודעים, ממש כמו בחיים. אז מעבר לזה שהביצוע העלוב מאוד משעשע, הוא גם מאוד מסוכן. ככה מעצבים תודעה. ככה צובעים ציבור שלם בצבעים נוראיים.

"כולנו למדנו לא להתרגש מכותרת בעיתון, הכל פוזיציה, זה כבר ברור. אבל דווקא הצגת מציאות יומיומית שכזו תוך כדי סדרה 'ניטרלית' יכולה להשחיר את פניהם של כל חובשי הכיפות. אתם רואים דמויות נלעגות, אבל מי שלא מכיר, יחשוב שהם זה אתם."

לדברי יהודה ולד, מנכ"ל האיחוד הלאומי "עצוב שיש מי שבוחר דווקא בימים אלו שאנו מציינים את חורבן בית המקדש בגלל שנאת חינם להרבות איבה בין אחים. הסצנה הזו רחוקה מהמציאות בה אנו משרתים בצבא לוחמים עם כיפה ובלי כיפה יחד כתף אל כתף מתוך אחווה ,הערכה הדדית וכבוד לערכי היהדות והמסורת. חשוב שנשמור את הצבא מחוץ לכל מחלוקות תרבותיות ונמשיך יחד לפעול למען עוצמתו של צהל וניצחון בקרב".