אסון נחל צפית
אסון נחל צפיתצילום: Hadas Parush/Flash90

בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיים הבוקר (שני) דיון נוסף במסגרת ההליכים המקדמיים במשפטם של ראשי מכינת "בני ציון", יובל כאהן ואביב ברדיצ'ב.

הדיון נערך לאחר שלפני כחודש הודיעה פרקליטות המדינה כי היא אינה מקבלת את ההצעה שעלתה בהליך הגישור הפלילי המתנהל עם הנאשמים.

על פי ההצעה שעלתה בגישור, אמורים היו מנהל המכינה יובל כאהן והמדריך אביב ברדיצ'ב, הנאשמים בהמתה בקלות דעת, להודות בעבירה הקלה יותר של גרימת מוות ברשלנות.

כמה מההורים השכולים שהגיעו לדיון הבוקר זעמו על כך שלמעלה משנתיים לאחר האסון ראשי המכינה טרם לקחו אחריות על מעשיהם וההליך המשפטי נגדם נקלע לסחבת.

יעל כהן, אימה של אחת ההרוגות, אמרה ל'כאן חדשות', "אם יש מדרשה למנהיגות, אם אתם מתיימרים להנהיג, תשבו ותגידו 'אני עשיתי טעות. אני הורדתי את הילדים האלה לנחל בניגוד למה שההורים הסכימו. לשקר להורים שלהם, בלי להגיד להורים שלהם איפה הם'. אנחנו לא ידענו שהם יורדים לנחל, אנחנו לא ידענו שהם שם".

"אתם פשוט ממשיכים לעשות צחוק מהאנשים, לענות אותנו, להביא אותנו עד לבאר שבע, נשב עוד פעם עשר משפחות חפויות רק כדי לשמוע איך אתם עוד פעם מושכים את הזמן רק כדי לא לקחת אחריות", הוסיפה האם.

בני משפחתה של אלה אור ז"ל חוזרים לנחל צפיתמועצת המכינות הקדם צבאיות