שוש נגר
שוש נגרצילום: מירי שמעונוביץ

מרכז ליב"ה, איגוד רבני קהילות, ארגון בוחרים במשפחה והתנועה למדינה יהודית ודמוקרטית שיגרו מכתב תמיכה לממלאת מקום ראש החמ"ד, שוש נגר.

במכתבם מחזקים ארבעת הארגונים את נגר על ההחלטה להסיר את תמיכת החמ"ד מהשתלמות למחנכים של מכון 'באר אמונה' בנושא נטיות מיניות של בני נוער.

כזכור, בשבוע שעבר פורסם בערוץ 7 כי החמ"ד הסיר את חסותו מהשתלמות של מכון 'באר אמונה', לאחר פניות של רבנים וארגונים שקבלו על מעורבות החמ"ד בהשתלמות שנותנת לגיטימציה לנטיות הפוכות, כדבריהם.

במכתבם מציינים הארגונים, "אין חולק על כך שישנה חשיבות גדולה במתן כלים למחנכים על מנת שאלה יוכלו לסייע לנערים ולנערות הנמצאים במצוקה, מתוך דרכה של תורה, דרכה של הציונות הדתית מאז ומעולם ושאיפתם של הרוב המוחלט של הורי החמ"ד הן לסייע לאותם בני נוער, בדרכים מקצועיות, להקים בית נאמן בישראל."

בהמשך הם מביעים צער על התכנים המתוכננים להיות מועברים בהשתלמות "לצערנו, ממידע שהגיע לידיעתנו עולה, כי בהשתלמות מתוכננים להשתתף לצד מציגי העמדות הנ"ל, גם פסיכולוגים שיסבירו כאילו אין אפשרות לשנות את הנטייה המינית, רבנים ליברליים רדיקליים שיסבירו שישנם מקרים שבהם יש מקום 'להקל' ו'להתגמש', אנשי מקצוע שיסבירו את הערך ביציאה מהארון ואנשים שחיים במוצהר בזוגיות שיש בה איסור תורה חמור ויספרו על אורח חייהם. כל אלו יוצגו לצד העמדה המקובלת כעמדה לגיטימית לחלוטין."

כראיה לדברים מביאים הארגונים את היחס בתקשורת הכללית להשתלמות "לאור זאת, לא הופתענו לגלות שבראיונות בתקשורת הכללית הובעה התלהבות מההשתלמות 'פורצת הדרך'."

בסיום המכתב הם מחזקים את ידיה של ראש החמ"ד על החלטתה "בימים בהם מאיים הסער הלהט"בי להטביע את הספינה, כמי שרואים חשיבות בחיזוק ערכי המשפחה אנו סוברים שאין מקום להשתלמות זו ועל אחת כמה וכמה בחמ"ד. על כן החלטתך האמיצה להסיר את תמיכת החמ"ד מרגע שנודעו התכנים האמיתיים של ההשתלמות, הכרחית ומתבקשת, ומבטאת נאמנה את ערכי הציונות הדתית. אנו מחזקים את ידיך לעמוד מול הלחצים מצד ארגונים פרוגרסיביים לשנות את החלטתך."