עופר ברקוביץ', יו"ר סיעת התעוררות, בריקודגלים
עופר ברקוביץ', יו"ר סיעת התעוררות, בריקודגליםצילום: ערוץ 7

יו"ר האופוזיציה בירושלים ויו"ר תנועת התעוררות, עופר ברקוביץ, יעלה הצעה לסדר בישיבת המועצה הקרובה בדרישה להקים צוות עירוני שמטרתו לייצר הסברה ולתווך בין מאפייני האוכלויסיה החרדית למשטרת ישראל.

הצוות יבדוק את האירועים האלימים שהתרחשו, יפעל להפיק לקחים ויחדש את האמון בין החרדים למשטרה.

"תושבי ירושלים החרדים זכאים לאותם זכויות כמו כל תושב אחר, ואין הצדקה לאלימות הקשה שמופנת כלפיהם", אמר ברקוביץ. ''הסדר ואכיפת החוק חשובים, זו תקופה מורכבת לכולנו, נדרשת רגישות ושיקול דעת ביחס לאכיפה ולהפעלת הכוח.

"על עיריית ירושלים ומשטרת ישראל להפנים את המאפיינים השונים של החברה החרדית ולפעול איתם בשיתוף פעולה ככל שניתן''.

יו"ר התעוררות בירושלים הוסיף: ''אני קורא לעיריית ירושלים להקים גוף מקשר בין המשטרה לתושבים החרדים ולמצוא פתרונות הסברה שימנעו עימותים נוספים ולתחקר אירועים בעייתיים שקרו. כשצריך לקחת אחריות ולהודות בטעויות לעשות זאת.

"ערב תשעה באב, בואו נגלה רגישות ואחדות גם כלפי אלו ששונים מאיתנו. אמשיך לפעול למען כלל הציבורים בירושלים", הבטיח עופר ברקוביץ.

ממשטרת ישראל נמסר: שוטרי משטרת ישראל פועלים מול כלל האוכלוסיה והמגזרים השונים על מנת לאפשר את חופש המחאה והביטוי, במקצועיות הנדרשת וללא משוא פנים. יחד עם זאת, המשטרה לא מאפשרת עבירה על החוק תוך הפרת הסדר הציבורי ואלימות כלפי השוטרים, האזרחים ופגיעה ברכוש.

על כן הדברים שהועלו בכתבה, אינם משקפים את המציאות היומיומית בעיר, וטוב וחשוב יעשו נבחרי ציבור כשיפעלו ביתר שאת על מנת לגנות את הפרות הסדר החוזרות ונישנות. זכות ההפגנה היא נידבך יסוד בדמוקרטיה, והמשטרה פועלת כאמור לאפשר אותה בהתאם לחוק.