ח"כ אלעזר שטרן
ח"כ אלעזר שטרןצילום: יונתן זינדל

גם אני נתקלתי במחבלים בהר דב, גם אני קיבלתי הנחייה מלמעלה לעצור במקום ולא "לצמצם טווח". הייתי אז מ"פ צעיר בצנחנים. המשכתי , הרבה בזכות המג"ד שלי דאז, אריק מורן.

הייתי אז מ"פ צעיר בצנחנים.

חתרתי להסתערות, והגעתי לטווח קרוב מאד. התקלות שהסתיימה ב-3 מחבלים הרוגים שהיו בדרך לפיגוע מיקוח.

מוקדם לשפוט את האירוע של אתמול בהר דב, שבו מחבלי החיזבאללה שבו בשלום לבסיסם, את ההחלטה, את מניעיה ואת השפעתה ארוכת הטווח על כושר ההתרעה של ישראל וגם על חינוך לוחמינו, באשר לדינם של מחבלים שבאים לפגע בנו, במיוחד כאשר הם חודרים לשטחה הריבוני של מדינת ישראל.

את מה לא מוקדם לשפוט?

את שידור הפאניקה, את הלחץ ואת הכנסת אזרחי מדינת ישראל לאווירה מתמשכת של חששות ופחדים.

אתמול זה התחיל כך, שר הביטחון וראש הממשלה החלופי מפסיק ישיבה, כנראה בצדק ונוסע להתעדכן ואולי גם לקבל החלטות, בקרייה. עוברות כמה דקות וראש הממשלה החלופי השני מבין שאולי, חס וחלילה, יפסיד קצת קרדיט וגם הוא ממהר, בעקבות ראש הממשלה החלופי הראשון, לא לפני שהוא משחרר הצהרה שאמורה לכווץ את אזרחי מדינת ישראל: "אנחנו באירוע ביטחוני לא פשוט".

כביש ירושלים תל אביב ארוך מספיק כדי להחיל שתי שיירות של אאודי 8 בכמות ובאורך שווה באופן פריטטי.

כנראה שגם המאבטחים בכמות מספקת ושווה באופן פריטטי בשתי השיירות. (עד שיוחלט שלנוכח ההפגנות , כמות המאבטחים חייבת לגדול, גם אז כנראה באופן פריטטי).

בשיאו של הערב התקיימה מסיבת עיתונאים של שני ראשי הממשלה החלופיים, שלקראתה מוודאים שהעם יעצור נשימתו. גם היא מחולקת באופן פריטטי לאותם מסרים מרגיעים, בכאילו.

מבקש להזכיר: בסוף של דבר מדובר בחולייה של בין 3 ל-5 מחבלי חיזבאללה שחדרה לשטחנו ושבה בשלום לבסיסה.

האם כושר ההרתעה של מדינת ישראל גם הוא "שב בשלום לבסיסו" ?

ימים יגידו, אבל אין ספק ששידור הפאניקה וניסיון הנחלתה לאזרחי ישראל כולם, משדרים מנהיגות, שאיך נגיד, לא כל כך מתאימה לנו.