15 שנה לגירוש, חלוקת סרטים כתומים
15 שנה לגירוש, חלוקת סרטים כתומיםצילום: ללא

אלפי סרטים כתומים נאספו וחולקו ברחבי הארץ בימים האחרונים במטרה להנציח את הזיכרון מגוש קטיף שנהרס ותושביו גורשו מבתיהם לפני 15 שנה.

את הסרטים הכתומים אשר היו סמל ההתנגדות לגירוש מגוש קטיף, חילקה קבוצת צעירים ברחבי הארץ על מנת לספר את הסיפור לדור שלא הכיר את ההתיישבות היהודית בחבל עזה.

"הופתענו מההיענות הרבה", אמר נתנאל שימלמן, מי שארגן את הפעילות, בשיחה עם ערוץ 7. "אנשים ממש התרגשו מהעניין, חלקם אף בכו כשנזכרו מה עבר עליהם אז ולאור זה שמחזירים את הזכרון סוף סוף מחדש".

"אנחנו מאמינים שדבר זה יהווה פריצת דרך חדשה ביחס בין העם לארצו", הוסיף. "אותו יחס שהיה לפחות לציונות הדתית ערב הגירוש ונגדע בעקבותיו, ישוב ויחזור במלוא המרץ לציבור שלנו וממנו לכול עם ישראל וכך נוכל מחדש להתחיל להשפיע על העם לבניין הארץ ולתמיכה במפעל ההתיישבות, ובהמשך לחזרה לגוש קטיף במהרה בימינו אמן".

"אנחנו מאמינים שזה אפשרי", אמר. "ולא רק שזה אפשרי, אלא זה גם מה שצריך לעשות, במיוחד במצב בו העם בתקופה על כך קשה. מה שהעם כל כך זקוק לו זה אחדות ואין דבר שמאחד את העם כמו אהבת הארץ".

"כמובן אנו מצפים גם מהממשלה ומנציגינו בה שיפעלו לעניין שיבה לגוש קטיף", ציין. "למחוק את העוול שנגרם לעם ובמיוחד למגורשים, ולהחזיר את אחיזתנו בכל מרחבי ארצנו. פעם, עם פחות כח, הצלחנו. היום כשיש לנו צבא כל כך חזק אנחנו בטוח מסוגלים. רק צריך גבורה ואמונה בה' ואת זה בטוח יש לנו.
בשם ה' נעשה ונצליח".