ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין ביקרו בצהריים (שלישי) בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

ראש הממשלה ושר הבריאות סיירו במחלקה המיועדת לקליטת חולי קורונה וקיבלו סקירות ממנהל בית החולים, רופאים ובכירים נוספים על ההיערכות להתפשטות נגיף הקורונה בחורף.

"התרשמתי מהמסירות של הצוותים'', סיפר נתניהו. ''כרגע בתי החולים יכולים להתמודד עם החולים הקשים, אבל יש שאלה של כח אדם - מתי אנחנו מגיעים לנקודת האזהרה שבה אומרים לנו שהם לא יכולים לקבל יותר חולים. כרגע יש לנו עוד מרחב''.

שר הבריאות אדלשטיין אמר: ''אני סמוך ובטוח שתוספת התקנים שקיבלנו, גם של רופאים וגם של אחיות, תעזור לסורוקה ולשאר בתי החולים. כפי שהתרשמנו, זה רחוק מלספק את כל הצרכים של המערכת, ואנחנו חושבים על פתרונות יצירתיים - אולי עזרה בכוח אדם בעבודות הפשוטות יותר, במה שקשור לצרכים האדמינסטרטיביים''.

ראש הממשלה ושר הבריאות סיירו בחמ״ל בקרה וטיפול בחולי קורונה ובמחלקה המיועדת לקליטת חולים נוספים. לאחר מכן, ראש הממשלה ושר הבריאות קיימו שיחה עם רופאים בכירים ואחיות מהמחלקה והיחידה לטיפול נמרץ בחולי קורונה על הטיפול השוטף בחולים, האתגרים בתפקיד, אפיון המטופלים ואופי המחלה. ראש הממשלה ביקש לשמוע על הצרכים הנדרשים לטיפול מיטבי.

מנהל בית החולים סורוקה סקר את פעילות ביה״ח בכלל ואת ההתמודדות בטיפול בתחלואת הקורונה בפרט, וציין כי ביה״ח נערך בהתאם לתרחישים שונים, בעיקר לקראת החורף.

קודם לכן, קיימו ראש הממשלה ושר הבריאות דיון עם מנהל בית החולים סורוקה ד״ר שלומי קדוש, יו״ר דירקטוריון כללית יוחנן לוקר, ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ, ראש המל״ל מאיר בן שבת, מנכ״ל משרד הבריאות פרופ׳ חזי לוי, מנכ״ל משרד רה״מ רונן פרץ ובכירים נוספים.