הירי הגיע משם? הר הבית
הירי הגיע משם? הר הביתצילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

נער תושב ירושלים נפגע בשבת האחרונה מירי סמוך להר הבית ומשום מה האירוע אינו זוכה לסיקור והתעניינות ציבורית. בשיחה עם ערוץ 7 מגולל אביו, יוסף גריידי, את סיפור הפגיעה בבנו ומתקשה להבין את האדישות בה מתקבל האירוע.

"הבן התארח בשבת ברובע בדירה צמודה לישיבת 'אש התורה'. הוא עלה לגג בסביבות שש וחצי אחר הצהריים, שמע שישה בומים, שני כדורים פגעו בו, אחת השתפשף לו בצוואר ואחד חדר לו בחזה. הוא עף אחורה, זחל עד לדירה ושם פינו אותו אנשים שהיו שם".

"הגיעו כוחות, שני רופאים היו צמודים אליו. הוא פונה ל'שערי צדק'. אנחנו ידענו על זה רק אחרי צאת השבת. הגענו לשם. היו שוטרים. כמעט ולא דיברו איתנו. אמרו לנו שזה אירוע לאומני ויש חקירת שב"כ ושנחתום על הניתוח. חתמנו. היה ניתוח, הוציאו את הקליע ועד היום לא קיבלנו שום תשובה ושום טלפון".

מדגיש האב כי המשפחה אינה יודעת עד כה, יותר משלושה ימים אחרי האירוע, דבר למעט שהשב"כ חוקר את האירוע ושהיו שוטרים במקום. "אמרו לנו שזה בטיפול שב"כ. ככל הנראה מדובר בירי מההר אבל אין שום מידע והכול בבדיקה, יעדכנו בעוד שעה או חצי שעה אבל עד היום שום גורם לא עדכן ולא פנה".

"פניתי לראש העיר, אני מאוד מחבב אותו, כתבתי לו וסיפרתי לו על האירוע והוא היה בהלם. הוא לא ידע שהיה אירוע כזה בעיר שלו", אומר האב.

על מצבו של הבן הוא מספר כי הוא ניצל בנס. "בבית החולים אמרו לנו במוצאי שבת שלמרות שהוא פצוע ירי הוא לא יישאר הרבה זמן בגלל העומס של הקורונה. שחררו אותו ביום ראשון בערב ומאז הוא בבית עם כדורים, מתקשה בתנועה של היד, עצוב וזהו".

האב מוסיף ומפתיע כשהוא מספר שאיש גם לא הגיע לתחקר את בנו ולדלות ממנו פרטים על האירוע. "זה התסכול. אתה במקום הכי מאובטח. אין שם שום נשק, המקום סטרילי מצולם ומתועד וקורה דבר כזה וכלום, עוברים לסדר היום". על פי השערתו הירי הגיע מכיוון הר הבית, כך טוען גם אדם שהיה באזור בשעת הירי. "הדבר היחיד הוא שזה בא מהר הבית, ואם לא, יגידו משהו אחר. אנחנו מוכנים לשמוע הכול אבל אף אחד לא מדבר וגם מסתירים את זה. זה דבר שמתסכל אותנו".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "מיד עם קבלת הדיווח, הגיעו הן למקום האירוע והן לבית החולים חוקרים וחוקרי מז"פ של משטרה, שפתחו בחקירה ואספו ראיות וממצאים. בניגוד מוחלט לנטען, כבר בבית החולים פגש חוקר המשטרה את הפצוע וגבה ממנו את עדותו".

"נדגיש כי החקירה עודנה מתנהלת ביסודיות, ואנו פועלים בכל האמצעים העומדים לרשותנו במטרה להגיע לחקר האמת ומיצוי הדין עם המעורבים. על כן לא נוכל לפרט מעבר לכך בשלב זה".