הנבחרת הישראלית בפטנק
הנבחרת הישראלית בפטנקצילום: באדיבות המצולמים

אליפות אירופה בענף הפטנק החלה ב-1 ביולי והסתיימה ב-17 ביולי, ולראשונה מאי פעם התקיימה ברשת בעקבות מגפת הקורונה.

נציגים מ-23 מדינות לקחו חלק בתחרות. כל מדינה שובצה בבית ובו 6 קבוצות מ-6 מדינות שונות. כל מדינה נדרשה לשלוח נציג ב- 5 קטגוריות שונות: גברים, נשים , עתודה, נוער ומבוגרים.

במסגרת התחרות כל מדינה שלחה צילום עצמי של שחקניה, צילומים אשר נבחנו ע"י גוף מקצועי שבדק אותם ולאחר מכן כל שחקן קיבל ניקוד, בהתאם לתוצאתו.

הנבחרת הישראלית ניצחה בשלושת המשחקים הראשונים את צ'כיה, אוקראינה ואוסטריה (בתוצאה 5:0 , מספר הנקודות המקסימלי).

בסיבוב הרביעי הנבחרת הישראלית שובצה מול הולנד וסיימה בתיקו וכנ"ל בסיבוב החמישי מול גרמניה (הישג מכובד ביותר לאור העבודה שהגרמנים זכו בתחרות) .

משום שישראל סיימה במקום ה-2 בביתה (אחרי גרמניה) עלתה לשמינית גמר בה ניצחה את הונגריה 5:0. ברבע הגמר פגשה הנבחרת את שבדיה אך נכנעה לה. בסיום התחרות התברגה ישראל במקומות 5-8 (רבע גמר).

שחקני הנבחרת הישראלית: בנוער - אור חביב (13-17), עתודה (18-22) דן שירן , נשים (23-54) סיון סירי, גברים (23-54) שיחק אליקו אוחנה, וקטגוריית מבוגרים (55+) שיחק ברנרד אברהם.

במהלך חודש אוגוסט צפוייה להתקיים אליפות ישראל בצליפה - אונליין.

ענף הפטאנק פועל בישראל תחת התאחדות "אילת", הבית לענפי הספורט התחרותיים שאינם אולימפיים.

טוביה דור, יו"ר התאחדות מועדוני פטנק בישראל: "מדובר בהתנסות ראשונה של אליפות אירופה באונליין, ויש לציין כי האליפות הייתה ברמה מאוד גבוהה. בתחרות השתתפו מהשחקנים והשחקניות הטובות ביותר באירופה, וההישג המכובד של ישראל באליפות נותן תקווה להמשך, וממחיש את היכולות הגבוהות של השחקנים והשחקניות הישראליים''.

אריק קפלן נשיא התאחדות "אילת": "שמחנו על ההישג היפה של הנבחרת הישראלית. מאז פרוץ הקורונה בעולם, ענפי הספורט והתחרויות בפרט נפגעו קשה ביותר וכמעט ואינם מתקיימים. אנו מברכים על הרעיונות והיוזמות השונות להתמודדות עם המצב , כאשר המטרה העיקרית הינה שהספורטאים שלנו ימשיכו להתאמן ושתהיה להם מטרה ובתקווה שנחזור בהקדם לפעילות רגילה".