תא"ל (במיל.) אמיר אביבי
תא"ל (במיל.) אמיר אביביצילום: באדיבות 'הביטחוניסטים'

תנועת הביטחוניסטים שלחה אמש (שלישי) מכתבים לכל חברי הקונגרס וסנאט של ארה"ב ובהם הבעת תמיכה בהחלת הריבונות בהתאם לתוכנית טראמפ.

במכתב, אשר הופץ לכל חברי הקונגרס והסנאט מהמפלגות השונות, הובהרה למכותבים "החשיבות הביטחונית של תוכנית טראמפ כתוכנית המבטיחה את בטחון ישראל לדורי דורות, כמו גם היצירתיות של התוכנית שיוצרת הזדמנות לקידום משא ומתן עם הפלסטינים מעמדה מחוברת יותר למציאות שבשטח".

במכתב נכתב כי "הצורך החיוני הוא שישראל תגן על עצמה רק בכוחות עצמה. שום מכ"מים ושום כוחות בינלאומיים לא יכולים להחליף את כוחות הביטחון של מדינת ישראל ולהגן על העם היהודי בארצו".

"תוכנית טראמפ מכירה לראשונה בזכויות ההיסטוריות והתביעות הלאומיות של עם ישראל ביהודה ושומרון. החיבור לשורשים ולהיסטוריה שלנו הוא מהותי, וחיוני במימוש הביטחון הלאומי והיעדים הלאומיים של העם היהודי במדינת ישראל", כותבים חברי הארגון.

על המכתב חתומים בין היתר: האלופים – גרשון הכהן, ג'רי גרשון, יוסי בכר, דן ביטון, ניצב בדימוס שלום קעטבי, סגן ראש השב"כ לשעבר יצחק אילן, ומאות קצינים בכירים לשעבר.

תא"ל אמיר אביבי, מנכ"ל ומייסד תנועת הביטחוניסטים, אמר כי "חשוב שקולם של 'הביטחוניסטים' יישמע בקרב מקבלי ההחלטות בארצות הברית ובכל מקום שבו יש מעורבות ועניין של מדינות בנעשה בישראל. יש חשיבות עליונה לכך שהעולם יכיר בצרכים הביטחוניים הקיומיים של מדינת ישראל ובזכותה של מדינת ישראל להגן על עצמה, בכוחות עצמה, ולשכון בגבולות בטוחים וברי הגנה לנצח".