נתניהו
נתניהוREUTERS

רבנים בציונות הדתית שלחו היום (רביעי) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקשו ממנו להחיל ריבונות בהקדם על שטחי יהודה שומרון ובקעת הירדן.

המכתב יוצא לאחר שראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן פנה לבכירי רבני הציונות הדתית והציג בפניהם את המצב ואת החשש לפגיעה בהתיישבות ובארץ ישראל באם לא תוחל הריבונות בחלון ההזדמנויות שנוצר.

על המכתב חתמו הרב שמואל אליהו, הרב אליקים לבנון, הרב דב ליאור והרב אליהו זיני. "ראשית ברצוננו לחזק את כבודו בהתמודדות מול נגיף הקורונה ויהי רצון שתשרה סייעתא דשמיא גדולה במעשה ידיו וכל אשר יעשה יצליח", כתבו הרבנים והמשיכו "אולם, אנו נמצאים בזמן קריטי לעתידה של ארץ ישראל וההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון".

"ארץ ישראל הינה קניין רוחני וגשמי לעם ישראל. היא ירושה לנו מאבותינו וניתנה לנו על-ידי הקב"ה. בעת הזו אנו קוראים לכבודו לנצל את שעת הכושר ההיסטורית ולהחיל ריבונות מלאה על מרחבי ארצנו ביהודה ושומרון ערש הולדתו של העם היהודי, וזאת ללא כל התניות או מחויבויות אחרות".

בנימין נתניהו ויוסי דגן
בנימין נתניהו ויוסי דגןצילום: מוא''ז שומרון

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן בירך על המכתב ואמר כי רק בכוחות משותפים נגיע למטרה המרכזית והיא החלת ריבונות על כל מרחבי ההתיישבות ביהודה ושומרון. "אנחנו אומרים לראש הממשלה להחיל ריבונות כאן ועכשיו, בלי דיבורים ובלי הבטחות בחירות, כפי שבגין החיל ריבונות ביום אחד, כפי שלוי אשכול החיל ריבונות ביום אחד כך גם ראש הממשלה יכול, זו החלטה של רגע אחד שיכולה לשנות מציאות היסטורית בת 2000 שנה של געגועים וציפייה".

"ראש הממשלה מתפאר בכמות המצביעים הגדולה ביותר למפלגה מאז קום המדינה, הם הצביעו לליכוד על סמך ההבטחות לריבונות מלאה ביהודה שומרון ובקעת הירדן. ראש הממשלה צריך להקשיב למצביעים שלו", קבע דגן.