המשטרה עצרה שלושה בני אדם בחשד שתקפו מפגינים אמש (שלישי) בהפגנת השמאל בתל אביב.

מיד עם קבלת הדיווח נפתחה חקירה שבמסגרתה זוהו החשודים בתקיפה ונאספו ראיות שונות הקושרות אותם לאירוע האלים.

בשעות הצהריים הצליחה המשטרה לעצור שלושה מעורבים באירועי התקיפה והם נלקחו לחקירה בתחנת המשטרה.

המשטרה מדגישה כי "מחאה תתאפשר בכל עת ובכל מקום אולם לא נתיר ולא נאפשר אירועי אלימות ו/או פגיעה ברכוש ונבוא חשבון עם פורעי החוק. החקירה נמשכת ונבדק הרקע והנסיבות של התקיפה.

''זכות המחאה הנה זכות יסוד והמשטרה תנקוט בכל האמצעים ותעשה את כל המאמצים לאפשר קיומה תוך מאבק בלתי מתפשר בכל מי שעשה שימוש באלימות מכל סוג שהוא", נכתב בהודעת המשטרה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לאלימות בהפגנת השמאל ואמר ''אני מצפה מהמשטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם האחראים. אין מקום לאלימות מכל סיבה שהיא.

''באותה מידה אין מקום להסתה ולאיומים ברצח - המפורשים והמרומזים - נגדי ונגד בני משפחתי, כולל האיום המביש בצליבה היום בתל אביב.

''לצערי, כששוטר הוכה קשות על ידי מפגינים מול מעון ראש הממשלה ונזקק לניתוח, או כשאיומים ברצח מתפרסמים נגדי ונגד משפחתי מדי יום - לרבות אתמול כשנעצר ליד משרדי אדם שאיים לרצוח אותי וברשותו סכינים - התקשורת ואישי ציבור רבים בוחרים להתעלם מכך''.

''אחד מהם, יאיר לפיד, בדומה לאהוד ברק, אף מעודד קבוצות של אנרכיסטים שמטרתן הפרת הסדר הציבורי וערעור יסודות החברה הישראלית''.

נתניהו הוסיף: ''אני מצפה מכולם לאמת מידה אחידה: לגנות אלימות באשר היא והסתה באשר היא. בערב תשעה באב אני קורא לכולם להוריד את גובה הלהבות ולשמור על הסדר הציבורי. זה הזמן להתלכד. לכולנו יש משימה משותפת - לנצח את הקורונה. נצליח רק אם נפעל יחד''.