מעוררים אהבה ביקיר
מעוררים אהבה ביקירצילום: באדיבות המצלמת

הכל התחיל מערב נשים, בו החליטו נשות מרחבעם לשים קץ לשנאה המשתוללת בארץ.

"חשבנו לעשות הפגנה של אהבה או אפילו להכין עוגות ולהזמין לפה אנשים, למרחבעם", אומרת הזמרת רוחמה בן-יוסף, תושבת היישוב. "לבסוף החלטנו להכין עוגות שמרים תחת הסלוגן המנצח: 'לא קופאים על השמרים - מכינים עוגות שמרים'״.

היא התחילה להפיץ את העניין בפייסבוק, ולבקש מנשים לאפות עוגות ולחלק אותן לאנשים שאינם מכירים. "הגיע זמן לעורר אהבה!!", היא זעקה בדף הפייסבוק שלה.

״מוזמנות להצטרף אלינו- וזה פשוט מאוד! מכינות עוגות - שמרים או מה שבא, מצמידות פתק ברכה קטן, מחלקות לאנשים שלא מכירים. יוצאות מהבית, דופקות על הדלת הקרובה, מאירות פנים, באנו לעורר אהבה..
לחמם לב, להתקרב.

״עכשיו במיוחד, בתשעת הימים של זכרון החורבן - נזכיר לעצמנו, לכל מי שסביבנו, אהבה היא רפואה גדולה לעולם. יש לנו כלכך הרבה כוח.... בואו נשתמש בו!!!", כתבה.

רוחמה עם העוגות
רוחמה עם העוגותצילום: באדיבות המצולמת

"אפילו בית-הדפוס נרתם והוזיל את המדבקות שהדפסנו אצלו, כשהבין את החשיבות של העניין", אומרת בן-יוסף. המיזם, תחת הסלוגן הקליט יותר 'לעורר אהבה' התחיל לתפוס תאוצה ולהגיע לכל הארץ, יחד עם המדבקות החמות מבית-הדפוס.

בדרך לחלוקת עוגות. רוחמה בן יוסף
בדרך לחלוקת עוגות. רוחמה בן יוסףצילום: באדיבות המצולמת

והתגובות החמות לא איחרו לבוא.

"נסעתי עם נווה, חברה שלי, למדרשת בן גוריון שהם שכנים, ואנחנו כמעט לא נפגשים - וזה סתם באסה. יש שם מלא אנשים מיוחדים.
קודם כל הלכתי לעינת דורון, שהיא אישה פשוט עוצמתית והשראה שלי כאן בפייסבוק, ואף פעם לא נפגשנו! ערן דורון האיש היקר שלה, שהוא ראש המועצה שלנו, בבידוד קורונה, אז רציתי להביא גם לו. איך שמחתי לפגוש אותך עינת... מחכה כבר לזמן שאפשר לחבק ולהיפגש נורמלי"!!!


"אחר כך ראינו איש אחד נוסע על אופניים, ניגשתי אליו ואמרתי לו, סליחה, אני יכולה להביא לך משהו?
אז הוא עצר ואמר, מה? אז אמרתי, הכנתי עוגות, ואני רוצה לתת לך אחת, אז הוא שאל אותי, מה?? למה??? בשביל מה? אז אמרתי לו, אמממ כי אני רוצה לעורר אהבה... ואז הוא פשוט פרץ בצחוק, דקה ארוכה, וזה היה צחוק פשוט משמח.... האדוות שלו עוד בלב שלי.
ואחר כך מול הנוף היו כמה אנשים ודיברו, וניגשנו אליהם, והיתה שיחה כל כך נעימה, עם המון חיוכים. ואחרי שהם הבינו שאני זמרת עלו רעיונות יצירתיים להופעות בחוץ וכל מיני...

מפגש אמיתי, זה דבר יקר. לב אל לב.
כלכך הרבה חומות מדומיינות נמסות...
ובתקופה הזאת שנדמה כאילו הם רק גובהות, עם המסכה, הבידוד, ההפגנות, הכאב והפחד מהעתיד..
לא להשאר מאחורי המקלדת. לצאת, לתת באהבה.
לעורר אהבה", כותבת בן-יוסף בדף הפייסבוק שלה.

מעוררים אהבה בשדה בוקר. בן יוסף ושכנים
מעוררים אהבה בשדה בוקר. בן יוסף ושכניםצילום: באדיבות המצולמת

גם חברתה מאיה אוחנה-מורנו, הצטרפה גם היא למיזם העוגות וכתבה:

"כבר כמה ימים אני רוצה להעלות פוסט על השיח המתנהל עקב אותה אישה שבחרה לחשוף את עצמה על סמל המנורה. אליה הצטרפו אחר כך עוד נשים שרצו למשוך הד של תקשורת.... יש לי המון מה להגיד על זה.
אבל.....החלטתי במקום זה לעורר אהבה.
יש לי חברה מופלאה, רוחמה בן יוסף, שהחליטה להוסיף טוב והרימה פרויקט שכל כולו נתינה ואהבה מן הלב. עם כל המחשבות והכבדות של הימים הללו. והמציאות וההפגנות והשמאל והימין ( ואל תשאלו אותי מה הקשר בינהם). הדבר הכי נכון הוא לתת טוב ואהבה הלאה.
כשהילדים שלי היו קטנים לימדתי אותם שאם ממש כואב לנו בלב. וקשה.ומתגעגע כדאי לעשות טוב למשהוא.זה עושה טוב גם לנו.
אז הייתי ממש חרוצה הבוקר וקמתי מוקדם לשתי בצק ורידדתי ואפיתי. ונהנתי מכל רגע.
תודה לך רוחמה עם הרעיון", היא חותמת באהבה.

 

מעוררים אהבה ביקיר
מעוררים אהבה ביקירצילום: באדיבות המצלמת

המיזם אמנם התחיל בעוגות, אך הפך בהמשך למודל של הרבה דברים יצירתיים אחרים: נוער של יישוב מסויים הכין עוגות והלך לחלק ביישוב אחר שלא מכיר אותם (דתיים וחילוניים), אישה שהזמינה דרך העוגות שאפתה אנשים לארוחת שבת, זקן שלא ראה אנשים הרבה זמן ושמח מאד לקבל. "פשוט לתת, בלי תנאי. נתינה פשוטה גם בלי להכיר", היא אומרת.

"בשנה האחרונה היו כמה סיפורים של אנשים יקרים ומדהימים, שמסרו את חייהם כדי להציל אנשים שלא הכירו, אבל אפשר למסור את הנפש גם במעשים יומיומיים", אומרת בן-יוסף. "כשילדתי לפני כמה חודשים עטפו אותי בכל כך הרבה אהבה, אם באוכל או בחפצי יד שניה שמסרו לי. זה היה פשוט מחבק", היא אומרת.

בהקשר הזה מאירה בן-יוסף נקודה חשובה לגבי ההבדלים בין העיר לכפר: "יש הרבה מאד בדידות, במיוחד בערים הגדולות", היא אומרת כתושבת מרחב-עם. "אנשים בבידוד בעיר הם פשוט לבד, ממש חסרי אינטראקציה, וחשוב לפתוח עיניים ולב", היא חותמת.