דירה חדשה
דירה חדשהistock

מעבר לבית חדש הוא תמיד מאורע שמח וחגיגי. תמיד כרוכה בו התרגשות רבה והוא כולל גם הרבה מאוד סידורים ופתרונות שיש למצוא לסוגיות רבות.

אחד הדברים שמאפיינים מעבר לבית חדש הוא הצורך לעצב אותו. גם אם הבית חדש לחלוטין וגם אם מדובר בדירה שכורה, למשל, כל משפחה רוצה להכניס לבית החדש את טביעת האצבע הייחודית שלה. העיצוב של הבית ישפיע מאוחר יותר על התחושה הביתית שיש בו, והוא חשוב גם כדי לתת את ההרגשה שהבית החדש הוא באמת שלכם.

מה צריך לדעת כשמעצבים בית בסגנון מודרני

יש כמה כללים בסיסיים חשובים בכל הנוגע לעיצוב של בית. הדבר הראשון הוא שחייבת להיות שפה עיצובית כוללת ואחידה שתאפיין את כל העיצוב. השפה הסגנונית תבוא לידי ביטוי בבחירת הצבעים השולטים, בבחירת פריטי הריהוט, בבחירת הקישוטים שיעטרו את הקירות וכו'.

כלל חשוב נוסף הוא לבחור את הסגנון על פי טעמכם. אתם הם אלו שתחיו בבית, ולכן חשוב לבחור לפי הטעם האישי ולפי מה שאתם אוהבים. אם מדובר בריהוט למשל, חשוב לבחור ריהוט שיהיה גם יפה לעין וגם נוח עבורכם. אם מדובר בצבעים של הקירות, חשוב לבחור התאמת צבעים שתדבר לליבכם.

אחד מהסגנונות המומלצים והפופולריים כרגע בתחום עיצוב הבית הוא עיצוב בית מודרני. אם אתם מחליטים שהשפה הסגנונית בבית תהיה מודרנית, יש הרבה מאוד חנויות עיצוב שתוכלנה לספק פריטים ברוח זו. עיצוב מודרני הוא מאוד טרנדי בשנים האחרונות ובתים רבים בישראל מעוצבים בסגנון זה.

המאפיינים של עיצוב בתים מודרניים

המאפיינים הבולטים של עיצוב בתים מודרניים הם מינימליזם, אלגנטיות, ובחירת צבעים עדינה. המינימליזם מתבטא בעיצוב שאין בו גודש של צבעים ופריטים. הפריטים בחלל המעוצב הם תמיד שימושיים ואין הרבה קישוטים מיותרים על הקירות.

בנוסף לשימוש במינימליזם, עיצוב בית מודרני עושה הרבה שימוש בצבעי לבן, קרם ושמנת. ישנם מעצבים רבים שנוטים להשתמש בניגודיות של בהיר וכהה בעיצובים המודרניים שלהם – כך שניתן למצוא, למשל, קירות בצבע שמנת עם סלון כהה מעור.

העיצוב המודרני הוא מאוד נקי ואלגנטי, ולכן מתאים לסוגים רבים של בתים וחללים מעוצבים. האלגנטיות שלו מתבטאת גם בעדינות ובכך שהעיצוב נותן כבוד לכל פריט ריהוט ואביזר שמונחים בבית. בעיצוב מודרני קרוב לוודאי שלא תמצאו כמעט פריטים מעץ, למשל, אלא יהיה שימוש רב יותר במתכת, פלסטיק ועור.

האם להיעזר במעצב פנים מקצועי או לעצב לבד?

אם אתם עוסקים עכשיו בעיצוב של הבית שלכם, אתם וודאי מתלבטים אם לשכור את שירותיו של מעצב פנים או לבצע את העיצוב בעצמכם. הדבר תלוי קודם כל בגובה התקציב שלכם. עבודה עם מעצב מקצועי תמיד תהיה יקרה יותר ולא תמיד הדבר הכרחי. אך אם אתם בכל זאת מעוניינים לעצב בעצמכם, כאשר אתם בוחרים בעיצוב בית מודרני – יהיה לכם הרבה יותר קל להסתמך על הטעם שלכם ולעצב לבד.

הסיבה לכך היא שחנויות עיצוב רבות לבית מציעות ריהוט ופריטים לבית בסגנון מודרני. כך תוכלו לקבל ייעוץ בסיסי בחנות שבה אתם קונים ולהסתמך על קווי הסגנון הכלליים שאתם כבר מכירים.

לסיכום

עיצוב של בית חדש הוא דבר משמח. אם אתם רוצים ויכולים לקחת על עצמכם את משימת העיצוב שלו, כדאי להכיר את סגנון העיצוב המודרני. מדובר בסגנון אלגנטי ונעים שיכול להתאים לכל סוג של חלל. עיצוב בתים מודרניים יכול להיעשות בקלות על ידי בחירת הפריטים והצבעים הנכונים. בחנויות עיצוב בית תוכלו לקבל ייעוץ מקצועי – כך שהעיצוב המודרני שאתם בוחרים יתאים לטעמכם ותוכלו ליהנות ממנו לאורך זמן.