בני גנץ במליאה
בני גנץ במליאהצילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

יו"ר כחול לבן ושר הביטחון, בני גנץ, מתייחס הערב (רביעי) לאלימות כלפי מפגינים בתל אביב אתמול ובכלל להפגנות האלימות בעת האחרונה.

"מה שקרה אתמול בלילה, והאלימות שאנחנו רואים, היא הדבר שמטריד אותי, והיא מסמנת בעיניי מדרון חלקלק שעלול להוביל אותנו למלחמת אחים. אני קורא לכולם, לא משנה, מימין ומשמאל, לחדול מהסתות, לחדול מהשנאות. אני פשוט קורא לכל הצדדים, תעצרו, זה נהיה מסוכן", דברי גנץ בראיון לחדשות 13.

על המחלוקות סביב נושא התקציב אמר, "סדר היום של הממשלה חייב להיקבע במשותף על ידי ראש הממשלה ועל ידי. אני לא מוכן שזה יעלה לממשלה עד שלא נסדיר את העניין. תקציב חד-שנתי הוא יריקה בפרצופם של כמיליון מובטלים. הוא סופר הוצאות אחורה, הוא לא פותר שום בעיה קדימה. אנחנו חייבים להתיישב ודחוף ולעשות תוכנית יציבה עד סוף שנת 2021".

"יש לי ציפייה מהמפלגות החרדיות שיעמדו בערבויות שהן עצמן הסכימו להן והן כולן שותפות להסכם הזה. אני לא אסוג מהעמדה הזו כי אני חושב שצריך תקציב עם מרכיבים ארוכי טווח, ולכן זה הדבר הנכון לעשותו וכשמגיעים לדבר הנכון לעשותו, אני אעשה את זה. כל סטייה ובריחה - הרי זה מישהו שרוצה להוביל לבחירות, אז מה עשיתי בזה?", דברי גנץ.

הוא הבהיר שהחלת הריבונות נמצאת במקום נמוך בסדר העדיפויות הממשלתי. "אני חושב שכרגע, הדבר החשוב ביותר זה להמשיך להתמודד עם האתגרים החברתיים, הבריאותיים והכלכליים שלנו, ואני חושב שזה נושא שבסדר העדיפות בסיטואציה הקיימת היום במדינת ישראל הוא במקום פחות גבוה".

גנץ התייחס למתיחות בצפון בשבוע האחרון. "צה"ל ערוך ודרוך לאורך גבול הצפון. אנחנו מסוגלים לפגוע באויבים שלנו. אנחנו מסוגלים לפגוע במדינות שמארחות את האויבים שלנו, במקרה הזה, זו מדינת לבנון, כך שאם חזבאללה ינסה לפגוע בנו, חזבאללה ייפגע ומדינת לבנון תיפגע. רק תנו לנו את הסיבה ואני מציע לחזבאללה ולממשלת לבנון לא להתעסק איתנו".