גבעת המטוס
גבעת המטוסצילום: ערוץ 7

קבוצה של דיפלומטים מהאיחוד האירופי מזהירה את ישראל מפני קידום בנייה בשכונת גבעת המטוס ובאזור E1 שבין ירושלים למעלה אדומים.

16 דיפלומטים, המייצגים את בריטניה, איסלנד נורבגיה ועוד 13 מדינות החברות באיחוד, קיימו מפגש 'זום' בו דנו על תגובתם לקידום תוכניות בנייה מצד ישראל בשכונה הירושלמית ובאזור מעלה אדומים.

שגרירות צרפת בישראל פרסמה הודעה בתום המפגש לפיה "צרפת, גרמניה, איטליה, ספרד, בריטניה, בלגיה, דנמרק, פינלנד, אירלנד, הולנד, נורבגיה, פולין, פורטוגל, סלובניה, שבדיה והאיחוד האירופי כולו מביעים חשש כבד מפני קידום פרוייקטים של בניה בהתנחלויות בגבעת המטוס ובשטח E1".

"כל בנייה או הרחבה של ההתנחלויות באזור הרגיש הזה, תפגע באפשרות להקים רצף טריטוריאלי שיאפשר מדינה פלסטינית ובכך תערער את הסיכוי להגיע לפתרון שתי המדינות המקובל בזירה הבינלאומית. ההתנחלויות אינן חוקיות על פי קביעת המשפט הבינלאומי", לשון ההודעה.

באחרונה אישרה ישראל את בנייתן של למעלה מאלף יחידות דיור חדשות בגבעת המטוס ותוכניות נוספות לבנייה של עוד אלפי יחידות בשכונה נמצאות בהליכים שונים של אישור. לצידן אושרה גם בנייה בין ירושלים למעלה אדומים.