מתחם בדיקות קורונה של מד"א
מתחם בדיקות קורונה של מד"אצילום: TPS

"הצעדים שננקטו לבלימת המגפה הובילו לירידה משמעותית בקצב ההדבקה והגידול במספר המאושפזים. החשש ממצב של אי ספיקה בבתי החולים מתרחק משמעותית", כך מדווחים חוקרי האוניברסיטה העברית.

בעיתון ידיעות אחרונות דווח כי צוות החוקרים, ממכון רקח לפיזיקה של האוניברסיטה העברית, כולל חוקרים מבית הספר לבריאות הציבור של האוניברסיטה העברית ומהדסה. על פי הצוות, נראה שהמגבלות האחרונות סייעו להשיג שליטה על הגל השני של הקורונה, וכעת אין צורך לנקוט בצעדי החמרה נוספים.

הצוות ממליץ להמשיך להקפיד על הגבלת התקהלויות בחללים סגורים, להעביר כמה שיותר פעילויות לאוויר הפתוח, ולהקים מערך חקירות אפידמיולוגי יעיל. המחיר הכבד של העלייה במספר החולים במהלך חודש יולי יורגש על פי החוקרים בשלושת השבועות הקרובים, שבמהלכם צפויה להערכתם תמותה של כ־200 חולים.

היעד הממשלתי הוא לרדת מ־2,000 נדבקים ביום ל־400 בתוך חודש, כדי לאפשר את פתיחת שנת הלימודים ב־1 בספטמבר.

אתמול פורסם כי אם ובתה בת ה־13 מאושפזות במצב קשה בבית החולים אסותא באשדוד לאחר שהתגלו כחולות קורונה.

מצה"ל נמסר אמש כי 457 משרתים חולים בקורונה מתוכם חיילים בשירות סדיר, קבע ואזרחים עובדי צה"ל. כולם במצב קל. כמו כן, 5,159 משרתים נמצאים בבידוד ביתי.

בתוך כך מניין המתים מנגיף הקורונה בארצות הברית עלה ל-152,383 - כך עלה הלילה (שישי) מספירת סוכנות הידיעות רויטרס. זאת, לאחר שלפחות 1,183 בני אדם נוספים מתו מהנגיף.