טוויטר
טוויטרצילום: ISTOCK

גרהאם קלארק, צעיר בן 17 מטמפה, פלורידה, הוא החשוד העיקרי בפריצת הענק שהתרחשה לפני כשבועיים ל-130 חשבונות טוויטר של בכירים ברחבי העולם בנסיון לגנוב מידע אישי ולבצע "הונאת ביטקוין" על מנת לגנוב כספים.

משרד המשפטים האמריקאי הודיע כי קלארק נעצר ביום שישי יחד עם שני שותפיו לביצוע העבירה: מייסון שפרד בן ה-19 מאנגליה ונימה פזלי בן 22 מאורלנדו. הם חשודים כי פרצו ל-130 חשבונות טוויטר של מפורסמים, פוליטיקאים ומנהיגים ובהם ג'ו ביידן, ברק אובמה, ביל גייטס, אלון מאסק ועוד.

נגד קלארק עומד כתב אישום ובו 130 סעיפים בגין עבירת פשע ונסיון לבצע הונאת ביטקוין על מנת לסחוט כספים במרמה. שלושת החשודים פירסמו בחשבונות הטוויטר של המפורסמים פוסטים בחלקם הם מתחייבים "להכפיל כל תרומה שתתקבל בביטקוין" בעוד אצל חשבונות אחרים הם ניסו לגנוב מידע אישי.

תובע מחוז הילסבורו בפלורידה, אנדרו וורן, אמר כי משרדו מטפל בתביעה "מכיוון שהחוק בפלורידה מאפשר גמישות רבה יותר מאשר החוק הפדרלי על מנת להאשים קטין במקרה כזה".

הוא הוסיף כי "ההונאה הנרחבת הייתה מתוחכמת והשתמשה באישים מפורסמים על מנת לפנות לאמריקאים רגילים, עם סכום של יותר מ 100,000 דולר של ביטקוין שנשלחו ביום אחד. הפריצה היתה יכולה לגנוב סכומים אדירים של כסף ולגרום לאי יציבות של שווקים פיננסיים ברחבי העולם".

זמן קצר לאחר הפריצה ההמונית לחשבונות האישים המפורסמים החלו הבולשת האמריקאית, משרד המשפטים, מס ההכנסה והשירות החשאי בחקירה על מנת לגלות מי עומד מאחורי הפריצה המתוחכמת. בהודעה שפירסמו ראשי טוויטר ביום שישי הם מסרו כי "אנו מעריכים את הפעולות המהירות של רשויות אכיפת החוק בחקירה הזו ונמשיך לשתף פעולה ככל שהחקירה תתקדם".