זוגיות
זוגיותistock

אחת מהסיבות המעכבות רווקים ורווקות מלהגיע להחלטה בבחירת בת או בן זוג, או לחילופין להחליט על חוסר התאמה והפסקת הקשר הוא נושא סדר העדיפויות.

כשבראש סדר העדיפויות נמצאות נקודות שהן שוליות לבניית חיי זוגיות מאושרים, ואילו הנושאים החשובים והעיקריים מוצאים מקום בתחתית הרשימה, המוטיבציה להפסקת הקשר גדולה, ואם בכל זאת מתפתח קשר זוגי, הוא יזמן לבני הזוג קשיים משמעותיים ומהותיים לאחר הנישואין.

כשהבחירה נובעת מתוך שיקול הדעת, הנעה פנימית ואיזון נפשי (הווה אומר, התבונה היא זו שמנחה את הבחירה ולא הרגשות או התאוות, שאמנם קיימים ולגיטימיים, אך מאוזנים על ידי אותה תבונה ומקבלים על ידה את המשקל הראוי להם), נושאים חיצוניים כדוגמת מראה חיצוני, תארי כבוד ומעמד חברתי תופסים מקום נמוך ברשימה, כאשר מידות ודרך ארץ, ערכים, שאיפות ויעדים משותפים עומדים בראש הרשימה.

בחור שבראש סדר העדיפות שלו בבחירת הכלה המיועדת עומדת השאלה האם ואיזה תואר אקדמי יש לה? ימָנע מלהיפגש עם בחורות איכותיות וטובות, או יסיים קשר עם מישהי כזו, מהעובדה שמרכיב צדדי וטפל, עומד אצלו במקום גבוה בסדר העדיפויות.

סדר עדיפויות לא נכון נובע מחוסר איזון נפשי, בו תאוות או רגשות לא מאוזנים מרכיבים את רשימת העדיפויות, וגורמים לַעיקר להפוך לטפל ולהיפך.

אם את מנוע החיפוש מפעילות התאוות, התוצאה תהיה שהבחור לא יסכים להיפגש עם בחורה, אלא אם כן בקריטריון למראה חיצוני היא עונה להגדרה 'נראית טוב'. כמובן, שלא מצפים מבחור שיתחתן עם מישהי שאינה 'מושכת' אותו מבחינה חיצונית, ואולי אפילו מעוררת אצלו 'דחייה'. תפקידו של האיזון הפנימי, להגדיר את כובד המשקל הניתן עבור מראה חיצוני, ועד כמה הוא יתפוס מקום גבוה בסולם העדיפויות.

בחורה שרגשותיה מנהלים את החלטותיה, לא תתפשר על בחור שהוא פחות מ'האביר על הסוס הלבן', שברגע שהיא תראה אותו היא תתאהב בו ממבט ראשון. אין ספק, שרגשות אהבה הם הבסיס לקשר הזוגי, אך כשהם מבוססים על היבטים חיצוניים בלבד, זה מצביע על חוסר איזון שיוביל בהמשך לחוסר אהבה.

בחורה שמחפשת את החתיך עם העיניים היפות ובעל התואר המתקדם, אם תפעל מתוך איזון פנימי ותעשה שינוי בסדר העדיפויות, היא תבין, שלעיניים יפות מתרגלים מהר והתואר הנכסף לא מהווה תחליף למידות הטובות.

כשקמים בבוקר ומביטים בבן הזוג, כל מה שנשאר מהתחפושות זה האדם עצמו ועד כמה הוא 'בן אדם'. שַאלו אישה שעוברת השפלות וביזיונות או מוכה על ידי בן זוגה, באיזה מקום בסולם העדיפויות כדאי להציב את צבע העיניים, דרגות הקצונה שהיו לו בצבא או איזה תואר יש לו...

איזון פנימי בו הרגשות והתאוות מקבלות את המינון הנכון, שיחה עם חברה נשואה שיודעת להעריך את העיקר והטפל בחיים הזוגיים, יסייעו לבחורה המחפשת בן זוג לחיים לבנות סדר עדיפות נכון לבחירתו, ובהמשך גם לבנות עמו זוגיות בריאה וחיים הרבה יותר מאושרים.

על הרווקה או הרווק להגדיר אפוא, בראש ובראשונה לעצמם, את סדר העדיפויות. כיצד הם רואים את הבית שלהם, על איזה ערכים הוא מושתת, מהן השאיפות ומהי הדרך?

ברגע שנקודות אלו תהיינה מחודדות וברורות (ולא מן השפה ולחוץ) לכל אחת ואחד מכם, יהיה לכם יותר קל לסדר (עדיף לכתוב) את סדר העדיפויות בצורה נכונה – מהעיקר לטפל, ולמצוא את בן או בת הזוג המתאימים.

בפרק הבא נביא כמה נקודות חשובות ומומלצות, שעל הרווק או הרווקה לקחת בחשבון בבואם לבחון את מידת ההתאמה של בת או בן הזוג אותם הם בוחרים.

פרק ב - אני רוצה להתחתן!

לקריאת מאמרים נוספים בתחום העצמה אישית, ולקבלת הספר 'מדריך עיוני ומעשי לרווקים וזוגות נשואים' במתנה, אתם מוזמנים לבקר באתר ובחרת בחיים.