אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: אהרון קרון, פלאש 90

חודשי הקורונה הותירו לא מעט בחורי ישיבות מחוץ למסגרת הישיבתית וחלקם נפלטו לחלוטין ממוסדות החינוך. 'ועד הישיבות' מנסה להילחם בתופעה.

בהודעה שפורסמה הבוקר ביומונים החרדיים נאמר כי ועד הישיבות פועל לסייע לתלמידים "שמחמת צוק העתים נסגרו היכלות התורה בהם למדו או צומצמו, על מנת להסדיר את סדר לימודם כראוי בכל המובנים".

בהודעתם רמזו כי מלבד סגירת שעריהם של מוסדות חינוך שהותירו בחורי ישיבות רבים ללא מסגרת, קיימת תופעה של נשירה של בודדים שניתקו מגע בחסות משבר הקורונה.

"תמורת הזמן הביאה אצל רבים מן התלמידים בני הישיבות לרפיון הקשר עם מרכזי התורה אליהם הם משתייכים, רבניהם ושאר בני החבורה בעת הזו, ופעמים הגיעו הדברים להשלכות בלתי רצויות ופשוטות, ונדרש בשעה זו לתומכם ולסייעם", אמרו.

רבני הארגון סיפרו כי על שולחנם של ראשי הישיבות ורבני הקהילות ואנשי חינוך הגיעו פניות דחופות רבות בתקופה האחרונה כשהמטרה היא שלא להותיר אף לא תלמיד אחד ללא מסגרת ישיבתית בר"ח אלול - תחילת זמן הלימודים בישיבות החרדיות.

בהודעתם סיפרו כי הוקם מרכז ייעודי לשם כך. "מרכז 'לנחותם' שעל ידי ועד הישיבות מפעיל לצורך כך בימים אלו מוקד חירום מיוחד לפניות. במוקד זה ערוכים לתמוך ולסייע באופן מיטבי, לצד ראשי הישיבות והצוותות הרוחניים רבני הקהילות ומסגרות האיגודים השונים לפי העניין והצורך".