'מנאייכ', כאן 11
'מנאייכ', כאן 11צילום: רואי רוט

רק לפני שבוע שודר הפרק האחרון בסדרה 'טהרן', ובכאן 11 לא מתכוונים להוריד את הרגל מהגז. 'מנאייכ', סדרת המתח החדשה שלהם, אמורה לשבת על אותה משבצת שידור, ואולי גם להצליח לשמר חלק מאותו באזז שייצרה 'טהרן' המנוחה. אולי.

אם זה ייקרה או לא נדע רק בהמשך, אבל ממש לפני שידור פרק הבכורה תפסנו לשיחה קצרה את יוצר ותסריטאי הסדרה רועי עידן.

עידן הוא שם מוכר בתעשיית הטלוויזיה הישראלית, הוא יצר סדרות כמו 'הכל שפיט', 'כפולה' ו'אבודים באסיה', וייתכן שאפילו תזהו את הפרצוף שלו מהופעות אורח ב'עד כאן' ו'ארץ נהדרת' או מהפינה שהגיש ב'היום שהיה', אבל מה שכנראה מעטים יודעים, שברזומה העשיר שלו מופיע גם תקופה קצרה כשוטר סיור בתל אביב. בהתנדבות.

"אני זוכר שנחשפתי אז לאיזה קצה של חקירת מח"ש בסיטואציה מאוד מגניבה" רועי מספר, "ובגללה התחלתי לחשוב על סדרה כזו". במילים 'סדרה כזו' הוא מתכוון ל'מותחן פשע ודרמה משטרתית' כפי שהוא מגדיר את 'מנאייכ'. אגב, בסוף הסיטואציה המדוברת לא נכנסה לסדרה...

הסדרה עוקבת אחרי דמותו של איזי בכר (שלום אסייג) שרגע לפני שהוא יוצא לפנסיה מוקדמת ממח"ש נקלע לתיק חקירה שבמרכזו עומד חברו הטוב ביותר מימיו במשטרה, ניצב משנה ברק הראל (עמוס תמם). משם כמובן שהעלילה מתחילה להסתבך, אבל שששש, בלי ספוילרים.

"יש כמובן השראה מכל מני פרשיות אמיתיות" עונה רועי לשאלה המתבקשת, "אבל הסיפור והדמויות בדיוניות לחלוטין". עם הרעיון הוא מסתובב כעשור, הליכים רציניים דוגמת כתיבה וההפקה התחילו בחמש שנים האחרונות, ולשמחתו, הצילומים נגמרו ממש לפני שנסגרו השמיים.

מה זה משנה מתי נסגרו השמיים? אני מנסה לברר. "צילמנו בחו"ל" הוא אומר בחיוך צופן סוד, "אבל אני לא יכול לגלות איפה, כי זה יהיה ספויילר". אוקי, לגיטימי.

לצד עמוס תמם ושלום אסייג, תמצאו בסדרה עוד שמות ופרצופים מוכרים כמו: מיה דגן, לירז חממי, אורנה פיטוסי וסאבלימינל. שמות מוכרים, אבל לאו דווקא בהקשרים של סדרת דרמה ומתח.

שלום אסייג ב'מנאייכ'
שלום אסייג ב'מנאייכ'צילום: רואי רוט

"כבר משלב תחילת הכתיבה שלום היה נראה לי כמו הליהוק המושלם. נפגשתי איתו פעם בעניין אחר, ומשהו בו פשוט היה נראה לי בול הדמות. כשסיפרתי לאנשים על הליהוק שלו חלק (בעיקר מי שמכירים את שלום והיכולות שלו) התלהבו מיד, וחלק פחות. זה החלק שהולך לאכול את הכובע".

לסיום, אני מבקש מרועי שישתף אותנו באנקדוטה קטנה מהתקופה בה התנדב במשטרת ישראל. "התחלתי להתנדב שם כי פסיכולוג המליץ לי להתנדב במשהו, ובחרתי במשטרה כי אני קצת חולה אקשן".

"יום אחד במהלך מרדף רגלי בחוף ים הומה אדם עף לי הנשק מהנרתיק בלי ששמתי לב, ובפוקס עולם מצאתי אותו לפני שמישהו הרים אותו מהחול וקרה אסון. ואז חשבתי לעצמי: רועי, בשביל מה אתה עושה את זה?".

ובכן, אני מניח שעכשיו, עשור אחרי, גילינו למה הוא עשה את זה. בשביל שלנו תהיה סדרת מתח חדשה, ולא סתם סדרת מתח, אלא אחת בכיכובו של שלום אסייג שרק מלראות אותו אני מחייך. "היה לי חלום ללהק סדרת דרמה שכולה קומיקאים" רועי מסכם, "הצלחנו ב 80% נראה לי".

שני הפרקים הראשונים ישודרו הערב ומחר ב-כאן 11 בשעה 21:15