בית הקברות של גוגל

גוגל היא אחת החברות המצליחות בעולם, אבל גם לה יש הרבה מה להסתיר בבית הקברות שלה

מתנאל ראט , י"ב באב תש"פ

הרבה מסתתר מתחת לאדמה
הרבה מסתתר מתחת לאדמה
צילום: iStock
גוגל היא אחת החברות החזקות באינטרנט, אבל למרות התחושה שכל דבר שהיא מייצרת הופך לזהב- יש לה גם הרבה כישלונות.

חוץ מגוגל וידאו שניסתה להתחרות ביוטיוב או גוגל פלוס שלא הצליחה להפוך לפייסבוק, יש לגוגל למעלה מ-300 פיתוחים שנקברו במהלך השנים. ריכזנו עבורכם כמה ניסיונות של גוגל שמראים שהכישלון הוא חלק בלתי נפרד מההצלחה.

מכשיר מותאם אישית

אנחנו כבר התרגלנו לעובדה שהסמארטפון שלנו מורכב מהמון חלקים שונים כמו מצלמה, מיקרופון או מערכת ניווט. הבעיה היא שבמידה והמיקרופון כבר לא עובד או שרוצים לשדרג את המצלמה- צריך לקנות מכשיר חדש. גוגל ניסתה לשנות את חוקי המשחק עם פרויקט הARA שלהם בו הם עיצבו מכשירים שאפשר להחליף בהם את המצלמה או את המיקרופון בעת הצורך. אבל מסתבר שלמרות שהרעיון נשמע טוב על הנייר, הרבה משתמשים הסתבכו עם המכשירים המורכבים ואחרי שלוש שנים של דשדוש במקום הפרויקט נסגר.

עזרה ממקצוענים

לפעמים כל מה שצריך זה רק טיפ קטן ממישהו שמבין, אבל איך מוצאים את האדם הזה? Helpouts של גוגל ניסתה לחבר בין כל מי שרוצה לבין מומחים שיכולים לעזור לו. בעזרת תשלום מתאים, היה אפשר להפנות שאלות למומחים בתחומים שונים ולקבל הדרכה קצרה, או ביקורת בונה. עם הזמן התגלה שהמתחרה העיקרי של האתר היה גוגל בעצמה- כאשר כולם כבר ממילא מצאו סרטוני הדרכה בחינם ביוטיוב, והשירות נסגר תוך שנה בלבד.

משקפיים חכמות

הרעיון לחבר בין מסכים קטנים למשקפיים נמצא כבר הרבה זמן בספרות המדע הבדיוני, אבל רק בשנים האחרונות גוגל ניסתה להפוך אותו למציאות עם Google Glass. המשקפיים כללו מסך קטן קצת מעל שדה הראייה שיחד עם חיבור לאינטרנט חסך לכולם להוציא את הסלולרי מהכיס. למרות ההתלהבות הראשונית, עם הזמן המשתמשים התלוננו שהמשקפיים לא באמת נוחות וגם היה פחות נעים להסתובב עם מסך מול הפנים. למרות ההשקעה העצומה של כ900 מיליון דולר, גוגל הפסיקה עם המשקפיים שלה, אך עדיין לא זנחה אותם לגמרי ומקווה להחזיר אותם בעתיד.

קבוצת הוואטסאפ של גוגל

הרבה לפני שמישהו חשב על וואטסאפ, גוגל כבר יצרה את Google Wave. באתר היה אפשר לשלוח הודעות לחברים ולנהל שיחות בקבוצות שונות, ואפילו לשלוח דרך השיחה סרטונים או תמונות. אבל בניגוד לוואטסאפ, גוגל יצרה שירות לא נגיש שגרם לכך שלמרות הפוטנציאל הגדול- האתר נקבר אחרי שנתיים בלבד.

ללמוד להעביר את הזמן

אפשר להגיד שמדובר באחד הרעיונות ההזויים ביותר שגוגל יצרה אי פעם. Google Schemer הציע למשתמשים לכתוב את הדברים שהם מתכננים לעשות במהלך היום, ולקבל הצעות מאנשים אחרים איך להעביר את הזמן. גוגל הבינה יחסית מהר שאנשים דווקא יודעים מה הם רוצים לעשות עם הזמן שלהם- והשירות נסגר תוך שנתיים.

לשאול את השכן דרך המסך

יש דברים שרק המקומיים מכירים, כמו איפה הכי טוב לעשות קניות או איך להגיע הכי מהר ממקום למקום. Neighbourly של גוגל ניסתה לחבר את הידע של המקומיים יחד עם העולם, כאשר כל אחד מוזמן לשלוח שאלות דרך האפליקציה או לענות לשאלות של אחרים. האפליקציה הושקה כפיילוט בהודו, אבל המקומיים העדיפו לשאול את השכן ליד במקום להשתמש באפליקציה והיא נסגרה אחרי שנתיים.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!