המלונות באילת
המלונות באילתצילום: קובי פינקלר

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, שוחח היום (שני) עם בן כספית וינון מגל ב-103fm על חולה הקורונה המאומת שהתגלה במלון בעירו, ועל ההחלטה להגיש תביעה נגד אותו אדם.

הלוי סיפר כי הוא הגיש תביעה כנגד חולה מאומת, "שבחוסר אחריות בחר לבלות את חופשתו בעיר אילת, במקום להידרש להישאר בביתו ולא להפיץ את המחלה בקרב התיירים והתושבים, ואני חושב שהמעשה הוא מעשה נכון.

אם לא הייתי עושה זאת הייתי חוטא לתפקידי". עוד הוסיף ואמר: "אני חושב שכול מי שמתנהל בעת הזאת בצורה בלתי אחראית , התנהגות בלתי נסבלת מבחינתי, ראוי לבוא על עונשו וזה רק שלב ראשון".

לטעמו, "צריך לגייס לעניין הזה גם את המשטרה והפרקליטות, אני חושב שצריך להיכנס להליכים פליליים, מדובר פה ממש באירוע שגורם נזק בלתי אפשרי לעיר אילת. עיר שפועלת בכל דרך כדי לנסות להחדיר חמצן כלכלי, להחזיר את התיירות, אנחנו פועלים עם השקעות ומשאבים חסרי תקדים אחרי שהעיר הזאת טולטלה בטלטלות כל כך כבדות, ובא אדם חסר אחריות ופועל כפי שהוא פועל? אין לי ספק שיש כאלה שזממו להתנהג כמוהו, ואולי כאלה שהיו נושאים את הנגיף בתוכם והגיעו לאילת. לכן, אנחנו צריכים לעשות כל פעולה כדי לעצור את זה".

אמנם נגיף קורונה הוביל לסגירת השמיים, אך הישראליים לא מוותרים על חופשת הקיץ וראש העיר סיפר שבאילת "כל שבוע קולטים פה 70,000-60,000 איש. זה בדיוק תפקידה של העיר המקסימה שלנו. גייסנו בתמיכת משרד הפנים, האוצר, והתיירות סיירת ירוקה של 20 ומשהו חבר'ה צעירים, אליהם מצטרפים סטודנטים. שמנו מערכות כריזה, הקמתי משל"ט מיוחד לקורונה, יש לי מפקד קורונה, כל הפעולות שנעשות כדי באמת שהתייר שיגיע לאילת ירגיש בטוח ושתושב אילת ירגישו שאנחנו עושים את המירב והמיטב. לכן, כשמגיע איש כזה הוא צריך לבוא על עונשו".