ערבות הדדית
ערבות הדדיתצילום: גלעד פילבר

רבות דובר על המשבר הכלכלי שפרץ בעקבות הקורונה. זה משבר עולמי, שפגע בארצות רבות והגיע לאנשים מכל המעמדות.

גם בישראל מצבן הכלכלי של משפחות רבות הורע ואנו עדים למצב בלתי נתפס שבו משפחות נורמטיביות רבות שהתפרנסו בכבוד, איבדו את מקור פרנסתן ונקלעו לקשיים כלכליים.

בניסיון להניע את הכלכלה החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו להעביר מענקים כספיים לכל אזרח וכבר היום המוסד לביטוח לאומי העביר לחשבונות אזרחי ישראל מענקים למשפחות עם ילדים בסך 500 ₪ לכל ילד עד חמישה ילדים. ובימים הקרובים עתיד המוסד לביטוח לאומי להעביר מענקים לאזרחים הבוגרים מעל גיל 18 בסך 750 ₪ לאדם.

מדיניות המענקים לכל אזרח זכתה לביקורות רבות שכן היא ניתנת לכל האזרחים מבלי להתחשב בעצמת הפגיעה במצבם הכלכלי. ארגונים רבים מבקשים מאזרחים שידם משגת, להעביר את כספי המענק או חלק ממנו לטובת אוכלוסיות מוחלשות או משפחות שנפגעו מהמצב הכלכלי.

גם הציבור הדתי בהמוניו נרתם לעזור למשפחות אלה במפגן חסר תקדים של ערבות הדדית ועזרה לקהילה. מבצע 'טוב שכן קרוב' - קמפיין התרמה המונית בשיתוף עמותת 'שיבת ציון' מזמין את הציבור הדתי לתרום מכספי המענק. יוזמי המהלך דואגים להכפיל את הסכום ולחלק את הכסף למשפחות מהציבור הדתי שצריכות את הכסף הזה כדי להתקיים.

להשתתפות במיזם 'טוב שכן קרוב' לחצו כאן

הקמפיין מלווה ומפוקח על ידי אנשי ציבור: הרב יהושע שפירא – ראש ישיבת רמת גן, הרב שמעון כהן – רב גרעין בית מוריה באר שבע ועו"ד ד"ר איתמר מירון – משרד מירון, בן ציון, פריבס ושות – עורכי דין. כל התרומות מוכרות למס לפי סעיף 46.

הרב יהושע שפירא
ערבות הדדית