מאי גולן
מאי גולןצילום: עצמי

ח"כ מאי גולן שלחה היום (שני) מכתב למ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן בו טענה כי חל שינוי לרעה ביחס המשטרה לעולם להר הבית.

"מעדויות ופגישות אשר קיימתי עם מתפללים רבים עולה תמונה חמורה ובעיקר מדאיגה. בתשעה באב שצוין לפני מספר ימים, התנהגה המשטרה באלימות קשה כלפי יהודים שלכל היותר שרו בהר או קראו בו קריאת שמע. חלקם גם גורשו משער השבטים והורשו לשוב לכניסה רק דרך הצד החיצוני של העיר העתיקה, כנראה כענישה משטרתית על השירה ועל התפילה", כתבה ח"כ גולן לניצב כהן.

לדבריה, "לאחרונה המשטרה מרבה להתנכל ליהודים שמצלמים מעשים לא תקינים שלה בהר. זאת כמובן בניגוד גמור לחוק. כמו כן איסורים חדשים בהר (על יהודים שומרי מצוות) נולדים חדשות לבקרים - איסור להתפצל מהקבוצה, איסור להניק תינוק בוכה, איסור להכניס מים בבקבוק זכוכית (שדומה לבקבוק יין ומרגיז את הוואקף). המשטרה גם מאפשרת כניסת עשרות אלפי מוסלמים להר בחג הקרבן ומדי יום שישי, אך ליהודים דתיים מרשה לעלות רק בקבוצות של עשרים-עשרים בגלל הגבלות הקורונה".

ח"כ מאי גולן בשיתוף ח״כ אריאל קלנר הקימו לאחרונה את השדולה למען הר הבית וכינוסה במשכן הכנסת צפוי להתרחש כבר בתקופה הקרובה.

"השדולה נועדה בכדי להבטיח אחת ולתמיד את זכויות היסוד של יהודים בהר הקדוש וכמו כן, להבטיח ריבונות ישראלית מוחלטת בלב ליבה של בירתנו הניצחית - בלב הפועם של עם ישראל. יחד עם חברי לכנסת ובשיתוף קרן נחלת העצמאות בהנהלת אהרן פולבר וקרן מורשת הר הבית בהנהלת יעקב היימן וארגונים נפלאים נוספים, נפעל בשדולה ללא לאות כדי שעם ישראל יעלה להר קדשו עם ראש מורם לעבוד את ה׳ כדרכו", היא מסבירה.

עוד אומרת גולן כי "דווקא עכשיו כשעברנו את תשעה באב, יש לנו הזדמנות היסטורית לזכור עד כמה הר הבית הוא המקום החשוב ביותר ביהדות. שימור הריבונות שלנו במקום והמשך התפילה של כל יהודי ויהודי הכרחיים לנו כעם וכמדינה. אין לי ספק שהשדולה שהקמנו תפעל בדיוק ברוח זו כדי להבטיח את הזכויות הבסיסיות של העם היהודי בהר הבית".