אריה דרעי
אריה דרעיצילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן

שר הפנים אריה דרעי מצהיר כי אסור למערכת הפוליטית להתדרדר לבחירות על רקע משבר התקציב.

"עם ישראל לא יסלח לנו לעולם אם נלך לבחירות. העם לא מבין ורוצה שנעבוד ביחד", אמר דרעי בראיון לחדשות 12.

"אני מדבר עם כולם ומנסה למצוא פשרות כאלו ואחרות. חייבים להתגבר על זה. זאת ממשלה רחבה שטרחנו הרבה כדי להקים אותה. זה חייב להימשך", הוסיף השר.

לדבריו, "עושים מה שאפשר לעשות כדי למצוא פשרה בין שתי הגישות בנוגע לתקציב. כל אחד צריך להתגמש, על זה אסור להפיל ממשלה". הוא סירב לענות אם הוא תומך בתקציב חד-שנתי או דו-שנתי.

דרעי ציין כי הדיבורים על אפשרות להקמת ממשלה צרה אינם ממשיים. "לא דיברו איתי על זה. אני לא חושב שיש מישהו רציני שמתעסק בזה בעת הזאת".

בנוסף, דרעי התייחס לביקורת שנשמעה על ההחלטה להכניס לישראל אלפי תלמידי ישיבה מארצות הברית, לצד סטודנטים, עולים ויהודים מהתפוצות, דווקא בתקופה שבה מגפת הקורונה נמצאת בשיאה.

השר התייחס לביקורת על ההחלטה לאפשר כניסת 17 אלף צעירים יהודים לישראל, כשהגבולות האוויריים סגורים בגלל התפשטות הקורונה. "מתוך 17 אלף הצעירים שיגיעו, ארבעת אלפים הם תלמידי ישיבות. השאר זה תלמידים שמגיעים במסגרת ארגון 'מסע' והאוניברסיטאות, אולפנות, ישיבות הסדר".

"מדינת ישראל היא הבית הלאומי של כל היהודים בעולם. אימא לא אומרת לילדים שלה שאין לי כוחות לקבל אתכם. אנחנו ממשיכים לקבל את כולם. הסטודנטים האלו יש להם הזדמנות אחת בחיים לבוא לישראל. זה הכלי הטוב ביותר שלנו להילחם בהתבוללות", אמר דרעי.

מפלגת ישראל ביתנו תקפה את שר הפנים בעקבות הדברים. "בניגוד לדרעי, ישראל ביתנו דואגת שאזרחי ישראל לא יוכנסו לסגר. מה שעלול לקרות עקב ההתנהלות הבלתי אחראית ואינטרסים מגזריים של המפלגות החרדיות".

"היהודים העולים מחבר המדינות, שמשרתים בצה"ל, עושים מילואים, עובדים ומשלמים מיסים, יותר יהודים מבחינתנו מכל תלמידי הישיבות שמעולם לא עבדו ולא שירתו בצה״ל וחיים על קצבאות של המדינה", לשון הודעת המפלגה.

גם יו״ר מרצ, ח״כ ניצן הורוביץ, מתח ביקורת על השר. "דרעי מנצל את מעמדו כשר הפנים כדי לנהל את מדיניות הכניסה לישראל על פי קריטריונים חשוכים של אפליה דתית. הממשלה פה לא תתעלל באנשים ותמנע מהם להתאחד עם משפחותיהם, בעוד היא מכניסה לישראל תלמידי ישיבות שאינם אזרחים ישראלים, בלחץ המפלגות החרדיות".