כיפת ברזל
כיפת ברזלצילום: דוברות רפאל

חברת ריית'יאון האמריקנית וחברת רפאל חתמו על הסכם להקמת חברה משותפת לייצור ושיווק משגרים וטילי יירוט מסוג טמי"ר, של מערכת "כיפת ברזל, עבור צבא ארה"ב ועוד.

תחת הסכם השותפות יספקו שתי החברות ללקוחותיהן גם שירותי תמיכה, אינטגרציה ולוגיסטיקה, בשלב הראשוני עבור שתי סוללות כיפת ברזל שנרכשו על ידי הצבא האמריקני.

כיום מתבצע ייצור הטילים והמשגרים של כיפת ברזל בארה"ב באופן מבוזר באמצעות קבלני משנה.

טילי היירוט של "כיפת ברזל" (טמי"ר) ובשמם האמריקני Skyhunter, מסוגלים ליירט טילי שיוט, מערכות אוויר אוטונומיות ומטרות קצרות-טווח דוגמת טילים, ארטילריה ומרגמות, לצד איומים אוויריים נוספים.

עם למעלה מ-2,500 יירוטים מוצלחים ו-90% הצלחה ב-9 השנים האחרונות, מערכת "כיפת ברזל" מהווה חלק מהותי וחשוב בהגנה מפני אתגרים רבים, לרבות בהגנה מפני השימוש הגובר במטחי טילים.

"ריית'יאון ורפאל מייצרות יחדיו מערכות נשק מתקדמות המאפשרות הגנה על אזרחים ותשתיות קריטיות בישראל", ציין סם דנקה, סמנכ"ל מערכות לחימה יבשתיות בחברת ריית'יאון. "שיתוף הפעולה עם רפאל, מאפשר לנו לספק הגנה מאיומים קצרי-טווח גם ללקוחות רבים ברחבי העולם".

"אנו גאים בשיתוף הפעולה שלנו עם חברת ריית'יאון ובייצור המשותף של רכיבי כיפת ברזל על אדמת ארה"ב", אמר תא"ל (במיל') פיני יונגמן, סמנכ"ל בכיר וראש חטיבת מערכות הגנה אווירית ברפאל. "יש לנו עבר ארוך של שותפות וייצור של כיפת ברזל בארה"ב ואנו שמחים על כך שכעת נוכל באמצעות החברה החדשה אף להגדיל את הייצור שם".

מזה למעלה מעשור משתפות רפאל וריית'און פעולה בפיתוח וייצור של כיפת ברזל ושרביט קסמים. חברת ריית'און הינה תעשייה בטחונית אמריקאית מובילה וחדשנית, המתמחה בפתרונות הגנה אזרחיים, ממשלתיים והגנת-סייבר. החברה פועלת יותר מ-98 שנים במהלכן היא מספקת פתרונות עדכניים בעולמות האלקטרוניקה, מערכות טילאות אינטגרטיבית, מערכות חישה, ו-C5I ללקוחות שונים בלמעלה מ-80 מדינות.