אופיר סופר
אופיר סופרצילום: חזקי ברוך

בראיון לערוץ 7 מתייחס חבר הכנסת אופיר סופר למה שנראה כמשבר קואליציוני סביב התקציב הבא ולפסקת ההתגברות שעשויה להביך מחר את הליכוד ואת המפלגות החרדיות שאינן מתכוונות לתמוך על אף הסכמתן העקרונית לתוכנה.

"פסקת ההתגברות היא דבר חשוב. כל עוד בג"ץ ממשיך לעבוד והכנסת רוצה למלא את תפקידה צריך להעביר את פסקת ההתגברות. גם הימין צריך לדעת לעבוד ולתפקד. לצערי אני רואה ששותפינו החרדים בוחרים להיות אנמיים ולשתוק כשצריך".

"הדוגמא הבולטת היא הדיווח מהבוקר שהם מאיימים בפירוק הגוש, הם אומרים לא נחתום על מסמך נאמנות לנתניהו ולא נמליץ עליו לנשיא. אני לא חשוב שצריך ללכת לבחירות, אבל הסיפור הוא הלחץ של 'כחול לבן' על החרדים. לא ראיתי אותם פועלים כך כדי שימינה תיכנס לממשלה. מדובר באותה 'כחול לבן' שהצביעו נגד חוק ההמרה. אני לא מבין איפה נמצאים החרדים בסיפור הזה ואיך הם מתנהלים פוליטית", אומר סופר ומוסיף:

"נקודה נוספת היא שהגיע הזמן שהקואליציה תנהל כראוי את משבר הקורונה. אני רוצה לקוות שמינוי פרופ' גמזו לפרויקטור יסייע אבל אני חושש שבונים על זה יותר מדי. כלומר, הוא איש מקצוע שיעשה את עבודתו אבל אם הקואליציה לא תדע להתנהל כקואליציה זה לא יעזור ואנחנו עלולים להיתקע".

על המחלוקת בין הליכוד ל'כחול לבן' סביב התקציב, אומר חבר הכנסת סופר כי "ברור שסיפור התקציב הוא גם אמתי וגם פוליטי. פוליטי כי הוא מאפשר נקודת יציאה אבל מהותי כי לא שייך עכשיו לתכנן תקציב לשנה וחצי כשבכל חודש מחליפים תכנית כלכלית".

"לצד העברת התקציב החד שנתי הממשלה צריכה לתת תכניות לחצי השנה הבאה, והמשלה לא עושה את זה באופן שיטתי. היא לא נותנת צפי ותחזית להמשך, הן בהיבט הבריאותי ובמיוחד בהיבט הכלכלי והדבר מקרין על אנשים".