השר איציק שמולי: "לדחות ההצבעה על התקציב לנובמבר"ערוץ כנסת

שר הרווחה, איציק שמולי (עבודה) שוחח היום (שלישי) עם מזל מועלם ב'פרלמנט צהריים' בערוץ כנסת בעקבות החשש מפיזור הכנסת לנוכח אי אישור התקציב במועד.

שמולי התייחס לרעיון שהעלו חברי סיעת 'דרך ארץ', יועז הנדל וצבי האוזר, לדחות את ההצבעה על התקציב לחודש נובמבר וכך לאפשר הצבעה על תקציב דו-שנתי.

שמולי אמר, "אני חושב שההצעה של יועז ושל צביקה לדחות את המועד, היא חכמה, ותתן לנו אפשרות להגיע לפתרון או הסכמה. אין שום היגיון בהליכה לבחירות. זה תסריט בלהות כשיש עלייה בתחלואה בגל השני, משבר כלכלי חמור עם מיליון מחוסרי עבודה ועם התחממות של הגזרה הצפונים שלנו. ללכת לבחירות זה חוסר אחריות והפקרות ממדרגה ראשונה, ואסור לנו להתדרדר למקום הזה".

על צעדיו של פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו וההצעות שלו לטיפול בתחלואה אמר השר שמולי, "אני סומך עליו מאוד, אני חושב שצריך ללכת עם ההמלצות של רוני שעושות הרבה מאוד היגיון. במקומות שמוגדרים אזורים אדומים להטיל מגבלות, יש גם ענפים שצריך להגיד לאנשים את האמת שלא תהיה ברירה ואי אפשר להחזיר אותם כרגע לפעילות. אנחנו צריכים לדעת לפצות אותם ביד נדיבה".

שמולי נשאל על מועמדותו של יו"ר מפלגתו, ח"כ עמיר פרץ בבחירות לנשיאות שצפויות להיערך בשנת 2021, והאם יתמוך בו. שמולי ענה, "זה עוד ממש מוקדם, יש עוד כשנה. בואי נראה מה תהיה שורת המתמודדים. עמיר הוא בן אדם ראוי מאוד יש לו הרבה זכויות במדינת ישראל, כיפת ברזל היא רק אחת מהן. אבל אני חושב שצריך לתת כבוד לשאר המועמדים ושכולם יציגו את המועמדות ואז אוכל לענות על השאלה הזאת".