קנאביס רפואי
קנאביס רפואיצילום: ISTOCK

בהנחיית שר הבריאות יולי אדלשטיין בוצעו שינויים משמעותיים ברפורמת הקנביס הרפואי שיטיבו עם ציבור המטופלים בהיבט הכלכלי והבירוקרטי, ויביאו להפחתה משמעותית במחיר הקנביס הרפואי עד 50%.

בין השינויים שהוצגו בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת: מעבר מרישיון למרשם, דרישה לסל תקציב ייעודי ממשרד האוצר, שיווק ישיר שלא באמצעות בתי המרקחת, הוצאת ה-CBD מפקודת הסמים המסוכנים, שקיפות מרכיבי המוצר למטופלים ועוד.

השר אדלשטיין סיפר כי "עד לכניסתי למשרד הבריאות היו לי שתי הזדמנויות להיחשף לנושא: הראשונה היתה לפני 10 שנים. כשהייתי שר ההסברה והתפוצות הציעו לי לקחת עיתונאים זרים למקום שמייצרים ומגדלים תרופות. היתה הצלחה גדולה וישראל קיבלה הרבה מאוד שבחים בעולם.

''הפעם השניה היתה הרבה יותר עצובה. כשאשתי המנוחה, טניה, היתה בחודשיה האחרונים והכאבים היו קשים הרופא הציע לה שימוש. אני עד שזה עזר לה. לא יודע אם היו אפקטים רפואיים או לא, אבל מבחינת הכאבים זה בהחלט עזר לה וכבר אז חשבתי שצריך לעשות סדר, כי לא לכולם היה קל לקבל את האישור לשימוש בקנביס רפואי.

''עם הגעתי למשרד הבריאות קיבלתי המון פניות מהמטופלים על המחירים והבלגן. היה לי נהיר שצריך לתת טיפול מקצועי ומהיר ושעם הקורונה לא אצליח להגיע לזה לבד בשנה הקרובה. לכן ביקשתי מסגני יואב קיש לרכז את כל הטיפול בנושא ולטפל בנושא כמה שיותר מהר עם גורמי משרד הבריאות ומחוץ למשרד. זאת הזדמנות להודות לסגן השר שהקדיש לכך את הזמן והמאמץ''.

אדלשטיין סיפר כי ביקש מסגנו יואב קיש ''לראות איך ניתן לחסוך את התקציב הדל שיש בלאו הכי לאנשים הזקוקים לכך, ולראות גם באופן כללי מה הצליח ומה לא ברפורמה. כעת אנחנו מציגים את עיקרי התכנית".

סגן השר קיש אמר "המשימה הראשונה שהשר הטיל עליי עם כניסתי לתפקיד היא טיפול ברפורמת הקנאביס הרפואי. ראיתי כמה זה חשוב לשר ואני רואה את המשימה כזכות הגדולה ומודה על התמיכה ועל הגיבוי של השר.

''אין איש שיכול להשאר אדיש למציאות הקשה שבה חיים המטופלים. לצערנו כפי שפורסם הנושא המוביל בתלונות הציבור הוא הקנביס הרפואי. הובלנו פה שורת צעדים שתקל באופן משמעותי בהיבט הכלכלי
ובמקביל אנחנו מסירים את הסבל הבירוקרטי שממנו המטופלים סובלים סבל רב.

''גאה ושמח להציג היום בוועדת הכלכלה, העבודה והבריאות את הצעדים שיתקנו את העוולות שנוצרו בשל הרפורמה החדשה ויטיבו עם ציבור המטופלים", סיכם יואב קיש.