פרופ' זאב רוטשטיין
פרופ' זאב רוטשטייןצילום: הלל מאיר/TPS

מנכ"ל בית החולים הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, שוחח הבוקר (רביעי) עם בני טיטלבוים בכאן מורשת על המשך התפשטות נגיף הקורונה בחברה החרדית ועל מצוקת בתי החולים.

לדברי רוטשטיין הוא "מוטרד מפלג מסוים באוכלוסייה שנלחמים בהפיכה של השכונה שלהם מאדומה לירוקה". רוטשטיין אמר כי אולי הדבר נובע בגלל חוסר בהסברה וציין כי הוא מתכוון לאוכלוסייה החרדית.

"לאחרונה מסתמן נטייה של האוכלוסייה החרדית להימנע מביצוע בדיקות קורונה גם כשממליצים להם. ממה שאנחנו יודעים יש חלק שמעדיים להיות בבית חולים ולא לספר כדי שחס וחלילה הם יזוהו כ'מוקצים' בתוך האוכלוסייה שלהם, וכדי שחס וחלילה השכונה שלהם לא תצבע באדום".

"מה שקורה כתוצאה מהמדיניות הזאת, שהיא לא נכונה, שאחוזי ההדבקה באוכלוסיה הזאת עולים. במקום להפוך את השכונה, האזור ואולי העיר לירוקים, לאט לאט היא הופכת יותר אדומה ויותר בעייתית. הבעיה שבאוכלוסייה יש את כל שכבות הגיל והמבוגרים שמגיעים אלינו לאשפוז לא זוכים למחלה קלה, אלא הפוך, המחלה שלהם קשה והם מונשמים ואנחנו רואים הרבה טרגדיות. ככל שהשכונה יותר אדומה זה המון סבל אנושי ותמותה מיותרת שאפשר למנוע אותה".

רוטשטיין קרא ל"קברניטי העדה החרדית" לעודד שיתוף פעולה בבדיקות על מנת "להקטין את התחלואה והרי בדיני נפשות עסקינן".

בהמשך הראיון סיפר פרופ' רוטשטיין על המצוקה הכלכלית אליה נקלע בית החולים בעקבות המגפה והסביר כי בניגוד לבתי החולים הממשלתיים, לבתי החולים הציבוריים כמו הדסה אין ביטחון כלכלי וגם משכורות העובדים לא בטוחות, "כשטיפול בחולים נעצר, בהוראת משרד הבריאות, כשמונעים מתיירים ומפלסטינאים להגיע אז אין הכנסות".