גילת יוסף, התאומות ופראמדיקית מדא אלה שפיר
גילת יוסף, התאומות ופראמדיקית מדא אלה שפירצילום: דוברות מדא

כשגילת יוסף (37) נתקפה צירי לידה בביתה בקרית אתא, בעלה נסטור התקשר למוקד 101 של מגן דוד אדום והזעיקו את צוות מד"א אל ביתם על מנת לפנותה לבית החולים, כשבבטנה זוג תאומות.

צוות מד"א בראשות חובש רפואת חירום נעים נעים שהגיע במהירות למקום הבחין שתהליך הלידה התחיל ויילד את התינוקת הראשונה בשלום ובבריאות. כעבור מספר דקות, כשהלידה השנייה טרם החלה הוחלט לפנות את גילת בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים רמב"ם.

במהלך הנסיעה, החלה הלידה השנייה – כשבסופה נולדה התינוקת כשצבע עורה כחול והיא ללא נשימה. פאראמדיקית מד"א אלה שפיר מיד העניקה לתינוקת טיפול חירום, החלה מיד בניקוי חלל הפה, עיסוי וגירוי הגב ולפתע, לאחר דקה מורטת עצבים, התינוקת התחילה להוציא קול בכי חלש ונזקקה להמשך טיפול רפואי בחמצן על מנת לייצב את מצבה.

השבוע - השתחררה הביתה המשפחה המאושרת, כשכולם בריאים ומחייכים. התאומות הצטרפו אל ילד נוסף במשפחת יוסף, בן 5.5.

על הלידה הראשונה סיפר חובש רפואת חירום מד"א נעים נעים: "הגענו לבית, לאחר דיווח על צירים בכל חמש דקות. גילת שכבה בחדר השינה ונערכנו לקבל את הלידה. לאחר כמה דקות, הראש התחיל לבצבץ והילדה יצאה החוצה, בוכה וחמודה. כשבמקביל, צוות הניידת טיפול נמרץ הגיע למקום. ניקינו את הילדה וכולם התרגשו".

פראמדיקית מד"א אלה שפיר שקיבלה את הלידה השנייה, הוסיפה: "הייתה דרמה גדולה בניידת טיפול נמרץ, התינוקת הראשונה הייתה על הידיים שלי ואז התחילה הלידה השנייה – והכל מרחק של שתי דקות מבית החולים. היא יצאה במהירות החוצה, נורא קטנה וללא נשימה. ממש כחולה.

''העברתי את התינוקת שהייתה לי בידיים לנסטור בעלה והתחלתי מיד בפעולות רפואיות על מנת לגרות אותה לנשום. אחרי כמה רגעים מורטי עצבים, לשמחתנו הגדולה, היא החלה לנשום ושמתי אותה מיד על האמא. היה קול חלש של בכי, שסימן לנו שהכל בסדר. ההורים לא הבינו לגמרי מה קרה, בכל הבלבול והרגשות המעורבים – אבל שמחו מאוד לעבור את החוויה המטלטלת הזו בשלום ובבריאות. זו הייתה לידה כפולה ומרגשת וההורים שיתפו פעולה במהלך כל הדרך. אני מרגישה סיפוק גדול", תיארה.

גילת יוסף, האמא הנרגשת, סיפרה: "לא רציתי ללדת בבית או באמבולנס, אבל לא הייתה ברירה. שתי דקות מבית החולים ילדתי, ולמען האמת לא ממש הבנתי מה קרה סביבי. הצוות המסור של מד"א הרגיע אותי ולא נתן לי לחשוב שיש בעיה. הייתי מבולבלת ואחרי שתי לידות, בעלי ואני רק רצינו לדעת שהן בסדר.

''השבוע השתחררנו מבית החולים כשהתאומות בריאות ושמחות, כבר עברנו לילות לבנים איתן. אין לי מילים לסכם את החוויה. הגיעו אליי מלאכים בלבן שעזרו לי ובזכות האנשים הנכונים, הלידות עברו בצורה טובה, למרות הסיבוכים ולמרות שילדתי בבית ובאמבולנס. אם תהיה לי לידה נוספת – אני יודעת איזה צוות ארצה שיהיה איתי בבית החולים", הוסיפה יוסף.