הסיירת החברתית של מדינת ישראל
הסיירת החברתית של מדינת ישראלצילום: הסוכנות היהודית

שליחים חוזרים של הסוכנות היהודית ששירתו בעבר בקהילות יהודיות בחו״ל וכיום עוסקים בפעילות חברתית בישראל, יעברו הכשרה מיוחדת לניהול מצבי חירום כדי לסייע לאוכלוסיות נזקקות ברחבי הארץ בהתמודדות עם נגיף הקורונה במהלך חודשי החורף הקשים.

ההכשרה פותחה במיוחד על רקע משבר הקורונה על ידי הסוכנות היהודית ואוניברסיטת תל אביב - התכנית הרב תחומית לניהול מצבי חירום ואסון והיא תיערך בהשתתפות מומחים למצבי משבר ואסון מתחומים שונים.

היא ממומנת ביוזמתו של חתן פרס בראשית לשנת 2020, נתן שרנסקי, שהודיע לאחרונה כי המענק הכספי של הפרס, בגובה מיליון דולר, יוקדש כולו לטובת המאבק במיגור הקורונה ולסיוע לגופים ויוזמות שונות העוסקים בתחום.

השליחים החוזרים שישתתפו בהכשרה הם צעירים בעלי ניסיון רב בניהול קהילות בשל עולם השליחות שממנו הגיעו. במסגרת ההכשרה הם יקבלו כלים לניהול קהילות בשעת חירום ובהם הפעלת מערך של מתנדבים ותמיכה באוכלוסיות הנזקקות לסיוע - כולל עולים חדשים בשלבי הקליטה הראשונים שלהם בארץ, קשישים המתגוררים בבתי אבות, ילדים ובני נוער בסיכון ועוד.

רשת בוגרי השליחות של הסוכנות היהודית תומכת במגוון יוזמות חברתיות שמקדמים שליחים בוגרים עם שובם לישראל אחרי השליחות. ביוזמתו של נתן שרנסקי ינתן גם מענק מעטפת לבוגרי שליחות אשר מקדמים יוזמות חברתיות לאוכלוסיות נפגעות קורונה.

שיתוף הפעולה המתמשך הקיים בין אוניברסיטת תל אביב לסוכנות היהודית מתקיים מתוך ההבנה כי שותפות של האקדמיה עם הסוכנות היהודית מאפשר למקסם את היכולות ההדדיות ולתרום לחיזוק החוסן של הקהילות היהודיות בתפוצות והישובים השונים בישראל.

נתן שרנסקי: ״השליחים החוזרים של הסוכנות היהודית הם האוצר הלאומי של מדינת ישראל. הם רכשו ניסיון יחודי בחיזוק קהילות יהודיות בתפוצות והידוק הקשר שלהם עם מדינת ישראל. אני מאמין שהשליחים האלה יכולים להיות הסיירת החברתית של מדינת ישראל ולבצע משימות חברתיות חשובות ויכולים בהחלט לתרום רבות גם בתקופת הקורונה. אני שמח שיש לי אפשרות וזכות לתרום לפרויקט חשוב זה״.