תא"ל (במיל.) אמיר אביבי
תא"ל (במיל.) אמיר אביביצילום: באדיבות 'הביטחוניסטים'

תנועת הביטחוניסטים שלחה מכתב לכל חברי הפרלמנט האירופי ובו קריאה לחברי הפרלמנט לתמוך בהחלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן.

במכתב פנו הביטחוניסטים לחברי הפרלמנט וציינו כי "מערכת יחסים חזקה בין האיחוד האירופי לישראל היא קריטית לביטחון ישראל ולביטחון האיחוד האירופי – בטווח הארוך. כקצינים ומפקדים בכירים לשעבר מכל זרועות הביטחון, אנו מחויבים להגן על ישראל מפני כל איום חיצוני".

הביטחוניסטים ציינו את החשיבות ביצירת שיח בפרלמנט האירופי סביב הצרכים הביטחוניים-לאומיים של ישראל ובמסגרת זו להכיר בנחיצותה של החלת הריבונות ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן.

"הסירוב הפלסטיני לנהל משא ומתן בתום לב לא צריך להיות מתוגמל בכך שניתן להם "וטו" אינסופי על קידום האינטרסים של ישראל ביהודה ושומרון. במשך יותר מחצי מאה, ישראל הביעה נכונות לקידום הסדר אך הפלסטינים נותרו בסירובם. בראייתנו התוכנית האמריקאית היא התוכנית הרלוונטית והמחוברת ביותר למציאות בשטח ולכן ראוי לאמצה כבסיס למשא ומתן על כל עקרונותיה ובכלל זה החלת ריבונות מיידית בבקעה וביהודה ושומרון כפי שהתוכנית מתווה", כתבו הביטחוניסטים.

על המכתב חתומים: האלופים במיל' – גרשון הכהן, ג'רי גרשון, יוסי בכר, דן ביטון, ניצב בדימוס שלום קעטבי, סגן ראש השב"כ לשעבר יצחק אילן, ומאות תא"לים, תנ"צים, אלופי משנה, נצ"מים, סא"לים ומטה.

תא"ל אמיר אביבי, מנכ"ל ומייסד תנועת הביטחוניסטים: "הפרלמנט האירופי לא פגש עד היום קצינים ישראלים שחושבים אחרת ממה שניסו להציג להם במשך שנים. לראשונה, עומדת תנועה של מעל כאלף קצינים בכירים, מפקדים ולוחמים ואומרת שהפתרון האמיתי לסכסוך הישראלי פלסטיני הוא החלת הריבונות ביהודה ושומרון ובבקעה. חשוב שהעולם ידע – ישראל צריכה להיות זו שאחראית על ביטחונה, והיא זו שצריכה להגן על עצמה בין גבולות בטוחים לדורי דורות".