דגן ונתניהו. ארכיון
דגן ונתניהו. ארכיוןצילום: מועצה אזורית שומרון

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מגיב היום (רביעי) לדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו השבוע לפיהם החלת הריבונות לא תלויה בישראל אלא בוושינגטון.

דגן אמר כי ממשלת ישראל ידעה מאז ומעולם להחיל ריבונות כשהיא המחליטה הבלעדית. "אני לא רוצה שנגיע למצב במחנה הלאומי שיגידו שראש הממשלה מרח אותנו או עבד עלינו".

הוא ציין שראש הממשלה נבחר שלוש פעמים בשנה וחצי האחרונות על בסיס מצע של החלת ריבונות ביהודה שומרון ובקעת הירדן, "העם נתן לו את המנדט להחיל ריבונות לא פעם אחת, לא פעמיים אלא שלוש פעמים. נתניהו צריך וחייב להחיל ריבונות על בסיס ההבטחות שלו לציבור ולא על בסיס ההחלטות שמתקבלות אלפי קילומטרים".

"אנחנו נמצאים עכשיו בתקופה שיכולה לשכתב את ההיסטוריה ולהציב את נתניהו כמנהיג שהחיל ריבונות על שטחים שעליהם דרכו אבותינו, דרך אתרי היהדות והקודש שפזורים ביהודה שומרון ובקעת הירדן מדרומה ועד צפונה, אסור לנו לפספס את ההזדמנות הזו", הצהיר דגן.

לדבריו, "מדינת ישראל מעולם לא התקפלה בפני ארה"ב, ראש הממשלה לוי אשכול החיל ריבונות על ירושלים המשוחררת נגד עמדת ממשל ארה"ב וראש הממשלה מנחם בגין החיל ריבונות על רמת הגולן באותו אופן. אני קורא לראש הממשלה לנהוג באומץ ולהחיל ריבונות כבר עכשיו".