יאיר יעקבי
יאיר יעקביצילום: שלומי יוסף

חברים, אומנם בשעת קריאת טור זה חג האהבה הלא הוא ט"ו באב כבר יהיה מאחורינו, אבל אין זמן כמו ההווה, וזוגיות זה תמיד חשוב, אז אתם מבינים לבד לאן הטור הזה הולך.

החיבור הזה שאתם עומדים לקרוא, לא חיברתיו ללמד בני זוג את אשר לא ידעו, אלא להזכיר את הידוע להם כבר ומפורסם פרסום גדול - זוגיות זה חשוב ואת הזוג יש לשבח ולהיטיב בהרכבה. ואם השילוב הזה של רבי משה חיים לוצאטו ו'כוורת' עבר לידכם, אז אני באמת לא יודע לשם מה נתכנסנו.

בכל אופן, זוגיות היא העניין שעל הפרק. ולסחבק, שנושא על שכמו ותק של כמעט שמונה שנות נישואין, יש מה לתרום - גם לוותיקים ממני וגם לרווקים ולנשואים טריים, שהרי בידוע שהשנה הכי קשה בנישואין היא תמיד השנה הבאה.

את העקרונות הבאים לא קראתי בספר ולא למדתי בקורס. הוראות אלו מתבססות על ניסיוני, וניסיוני בלבד. הן היו נכונות עבורי - עובדה שהגברת לא ברחה ואפילו נושאת בגאון מסוים את תואר היעקבינית, ובטוחני שיועילו לפחות למקצתכם, והיה זה שכרי, נוסף על התשלום הקבוע על כתיבת הטור כמובן.

בואו ניגש למלאכה!

א. לא צריך הצעת נישואין גרנדיוזית, או בכלל.

הטיפ הזה רלוונטי יותר להוללים שבין קוראינו, אבל בטח יש פה עקרונות שאפשר להשליך מהם הלאה. אישה לא רוצה שיציעו לה נישואין באופן גרנדיוזי. היא לא צריכה את כל הקונפטי והזיקוקים. היא רוצה לשבת איתך על ספסל חצי שנה אחרי שהתחלתם לצאת ולשאול אותך: "יאיר, אני קצת צריכה לדעת אם זה הולך לקרות העניין הזה", ואז לחכות שאתה תגיב בהיסטריה: "שבוע הבא מודיעים להורים". סה טו. הכי פשוט - הכי רומנטי. היא לא תשכח את זה כל החיים. סמכו עליי.

ב. תאריכים זה מוות.

הרגע שבו הזוגיות שלכם הופכת לתחרות של מי זוכר איזה יום נישואין ומי קנה למי מה ליום ההולדת, הוא הרגע שבו זוגיות מתחילה לגווע. אל תקדש ימים בלוח השנה כאילו רק בהם האהבה שלכם קיימת. תפתיע אותה. אל תעשה כלום ליום הנישואין. תשכח את ט"ו באב. היא לא תראה את זה מגיע, והמבט על פניה לא יסולא בפז. מצא ימים אחרים, רגילים, ותפתיע אותה עם איזו יוזמה נחמדה. לא הגעת לזה עדיין? הכול בסדר. עם כל יום שעובר, הציפיות שלה רק הולכות ויורדות. בסוף היא תתייאש וההפתעה תהיה מושלמת.

ג. "את בדיוק כמו אמא שלך" זו המחמאה הכי גדולה שאישה יכולה לקבל.

ובעידנא דריתחא על אחת כמה וכמה.

ד. פתור לה את הבעיות.

כשאשתך מציגה לך קונפליקט שהיא מצויה בו, הזדרז להציע רעיון פרקטי, אפילו שהוא לא מאוד ישים ואולי מטופש. העיקר שהיא תראה שאכפת לך מהבעיה שלה ושאתה רוצה שהנושא והדיון יגיעו למיצוי מהר ככל האפשר. אל תיתן לה להציג את הצדדים השונים של הקונפליקט הלוך ושוב כמו משחק פינג פונג של שני אסייתים על סטרואידים. גדע את הדילמה באיבה עם פתרון מהיר וקר. אל תכניס את הרגש שלך לתמונה, זה לא מה שצריך עכשיו. תן קונטרה. היא תספר עליך לכל החברות שלה.

ה. אבֵּד שליטה ליד הילדים.

אבא אימפולסיבי הוא אבא אכפתי. הרי אם לא היה אכפת לך, לא היית צורח על הילדים "עופו לחדר או שאני לא יודע מה אני אעשה לכם". אישה רוצה גבר שלא מתבייש לשלוף איומים ריקים מהמותן. הרי ילדים לא באמת חושבים, המוח שלהם מתפתח בגיל מאוחר יותר, על פי חצי מחקר שקראת במגזין מפוקפק בניינטיז. הם לא יזכרו את זה. אבל אשתך כן.

ו. אישה לא רוצה להרגיש כמו הבוס שלך.

אז אל תעשה כל מה שהיא אומרת מיד. קח אחריות ונהל את הזמן שלך בעצמך. תן לה את המתנה שבלא להרגיש מנהלת מפעל, אלא אמא. היא מבקשת שתשטוף כלים עכשיו? חכה למחר בצהריים! הרי הכלים לא הולכים לשום מקום. אבל הזוגיות שלך כן - קדימה, במלוא המרץ!

ז. אישה מעריכה מולטי־טסקינג.

אישה מסוגלת לעשות כמה דברים בו־זמנית. הראה לה שגם אתה יכול! כתוב רעיונות לטורים בזמן שאתה מקשיב לה. אתגר את עצמך. נסה להגיב לעניין לסיפורים שלה וגם לבדוק מה עשה הנאסד"ק היום. היא לעולם לא תסתכל עליך באותו האופן.

ח. קח את הזמן ב'אשת חיל'.

חז"ל היו מאוד ברורים בנושא הזה. האישה מכינה את השבת ובתמורה אתה שר לה 'אשת חיל'. אז אל תחפף את זה, היא מחכה לזה כל השבוע. קח את הזמן, הפרד בין הדבקים והשגח על ההטעמה. ואל תשכח קשר עין רציף לכל אורך השיר. תראה שמהר מאוד גם היא מביטה בך ישר בעיניים במבט חוצב להבות. גם לה יש גבר חיל!

ט. כתוב עליה בעיתון.

כל אישה חולמת שחיי המשפחה שלה יתפרסמו בפרהסיה בשביל בדיחה וחצי. אז אל תתבייש וכתוב את הדברים כהווייתם. כולם שמחים לשלם את מחיר העיסוק שבחרת לעצמך בחוסר שיקול דעת.

י. הכלים ההם כבר נשטפו.

אם תחכה מספיק עם הכלים - הם ישטפו את עצמם! קצת לא נעים אבל לא נורא, תמיד אפשר לשיר 'אשת חיל' פעמיים.

[email protected]