הרב יובל שרלו
הרב יובל שרלוצילום: אריה כץ

ראש ישיבת 'אורות שאול', הרב יובל שרלו, אמר היום (רביעי) כי צריך לאסור את כניסת בחורי הישיבה מהתפוצות במידה והיא מסכנת את אזרחי מדינת ישראל.

הוא הוסיף כי במידה וישנה אפשרות להכניסם מבלי לסכן את החברה הישראלית - יש לאפשר זאת. הוא אף הסביר מדוע זה חשוב.

"הבה נסכים על עיקרון היסוד", אמר הרב שרלו. "אם כניסת בחורי הישיבה מחוץ לארץ מסכנת את אזרחי מדינת ישראל - צריך לאסור את הכניסה הזו".

לדבריו, "האיסור צריך להיות מובל על ידי אנשי התורה, פוסקי ההלכה ואנשי המוסר, לאור הציווי הגדול של התורה 'ולא תשים דמים בביתך', והרגישות ההלכתית העצומה לפיקוח נפש. על זה צריכים להסכים כולם! צריך להוציא את השיקולים הפוליטיים מהחשבון ההלכתי והמוסרי הזה".

עם זאת הוסיף הרב שרלו, במידה וישנה אפשרות להכניס את הצעירים מהתפוצות מבלי לסכן במאומה את אזרחי מדינת ישראל, יש לאפשר להם להכנס. "מתוך עיקרון היסוד הזה נבדוק האם אפשר שיבואו כל אותם הבחורים והבחורות ללמוד שנת תורה בארץ בלי לסכן במאומה את החברה הישראלית", אמר".

"אם זה אפשרי - שהם ייכנסו לבידוד בלי קיצורי דרך ובלי עיגול פינות, והם ייבדקו כראוי, ולאחר מכן ללא 'ישראבלוף' תישמר מתכונת הקפסולות כראוי וכדו׳ - צריך לאשר את זה. צריך להוציא את השיקולים הפוליטיים משאלה זו", ציין.

לדבריו, "זה חשוב כי הדבר מטמיע בהם את אהבת הארץ, את הזיקה לתורת הארץ, וגם (אם כי חלק מהם יסרבו להודות בכך) את הזיקה למדינת ישראל; הדבר חשוב כי הוא קושר בין יהודי הארץ ליהודי התפוצות; הדבר חשוב, כי הוא מזרים כסף רב למדינת ישראל, ועולם הישיבות מתברך גם מכסף זה והיכולת לקיים את עצמו; הדבר חשוב, כי רבים מאזרחי מדינת ישראל מתפרנסים משהותם של בחורים אלה בארץ, ועוד ועוד".